Störtseg.

Igår var vi som jag skrev i K-holm. Gick himla snabbt och smidigt, lämnade mormor och pappa på Kullbergska och åkte till donken med barnen. De delade på en Happy Meal till lunch, och fick sedan leka i lekrummet en halvtimme. Så stuvade jag in barnen i bilen och styrde mot Willys. Då ringde pappsen och meddelade att de var klara. Jag behövde inte ens byta fil, bara att blinka åt andra hållet. Det var riktigt rätt timing. Så då hämtade vi upp dom, åkte hem med pappa och fikade där tillsammans med mormor. Sedan beställde jag en pizza åt henne och en till Björn och barnen, och så körde jag hem mormor. Hon älskar pizza, men kan ju bara äta det om någon hämtar det åt henne, så det passade bra idag. Sedan hann jag bara hem och byta om innan jag skulle gå igen, till filmklubben. Mötte upp mamma där, och såg på "Orkesterns som försvann".

Väl hemma sov Alvin, men så snart jag gjorde minsta ljud ifrån mig så vaknade han, som vanligt. Så jag la mig i sovrummet med honom, och han stökade ett tag innan han somnade. Jag somnade visst också, för jag vaknade strax innan elva av att Björn gick ut med Sonya på kvällsprommis. Det var den kvällen det, jag sov bort hela. Fast nu är jag rätt utsövd, så något gott hade det ju med sig.

Idag ska jag jobba eftermiddag och kväll. Går nog ner på stan & handlar lite innan, kanske hälsar på mormor.


Har betalat in en gåva till cancerfonden nu, istället för blommor till begravningen på torsdag. Nu ska jag ringa kontoret och se om jag fått min semester beviljad då. Och så ska jag fylla på min kaffekopp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0