Sovmorgon.

Ja, när man får sova till halv åtta känns det som värsta lyxen. Fast barnen knölar ju i olika omgångar innan dess. Man somnar utan barn i sängen, och vaknar alltid med båda killarna nerklämda där de får plats. Fast jag tycker det är så mysigt, tror jag har skrivit det förr. Så det gör mig ingenting. Alvin är ju Maste of Morning, han kan gladeligen gå upp halv fem - fem om han fick, men idag hjälpte det med välling, då somnade han om.

I torsdags var det begravning, av min moster Elvy. Först i kapellet, och sedan nämndemansgården. Ja, det var ju som begravninga brukar vara. Hoppas det inte blir fler på ett tag nu. Hjälpte mormor med diverse ärenden också. Skulle hämta medicin åt henne, men på apoteket fanns det ingenting att hämta. Och hon hade ingenting kvar hemma. Enligt DSK fanns det visst uttag kvar, kul läge för henne att sitta i telefon och inte veta själv, när två människor säger olika. Men till sist fick DSK ringa Apoteket, och det visade sig att läkaren som skrivit ut hennes medicin hade glömt lägga in det som recept, därför fanns det i deras journal, men inte på Apoteket. Duktig läkare. Tur att momor lyckades få tabletter av en bekant, men så ska det ju egentligen inte gå till. Man måste ju kunna lita på sin läkare.

Igår jobbade jag till strax efter fyra. Hann med min störtsköna morgonstund på fiket innan åtta, och sedan träffade jag Madde och vi lunchade tillsammans. Kul att träffa dig tjejen! Under mina båda olika arbetspass blev det två långpromanader, vilket också det var skönt. Tog ut pengar och handlade lunch åt mormor under min lunchrast, det är tur att jag bara jobbar halvtid så jag hinner med allt, haha.

Just nu har jag Halsbrännan från Hell. Åt lite godis och popcorn igår, och även kebab från King´s. Efter första tuggan mat hade jag kunnat spotta eld, fy sjutton vad jobbigt. Och idag får jag lida av illamående och magknip, eftersom jag åt godis. Fast igår var det gott :-). Dricker dagens första kopp kaffe medan jag sitter här. Elis kollar på Byggare Bob och Alvin leker med alla saker han blir ifråntagen när brodern är med.

Idag ska jag till Sabina, som fyller! Grattis, grattis på dig! David ville med, så vi går nog ner på stan vid lunch och köper present. Jag ska även in i sportaffären och se om jag hittar någon idé till maskeraden på dagis i veckan. Elis ska vara snickare, han har fått så mycket murarkläder av sin morfar att det inte blir några problem att få fram den outfiten. Sedan har han verktygbälte med verktyg till. Alvin däremot är ju svårt. Jag ville att han skulle vara prinsessa, det hade varit fränt. Men det kanske blir ett traumatiskt barndomsminne för honom, så det är nog bäst att hitta något annat. Punkare kanske. Lite karamellfärg i håret och så trasa sönder några av hans ändå redan trasiga jeans.

Nä, nu ska jag kolla buke en stund, och sedan göra frulle. Kanske ta en Losec för magen. Laddar upp lite bilder som ni kan kolla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0