Shopping.

Igår hade vi en jättetrevlig shoppingdag, jag tror jag förhandlade mig lite. Fast budgeten jag hade satt, den höll jag. Hittade massor med saker jag var ute efter. Ett par ljusbruna skinnstövlar, jag var egentligen ute efter ett par svarta i skinn, men de här var perfekta i allt utom färgen så jag tog dom. Sedan tre par stövlar från skopunkten. Jag ville egentligen bara ett, eller möjligtvis två av deras stövlar. Lite "slit och släng", sådan jag kan ha på jobbet utan att bli speciellt upprörd över att de slits. Och så måste det ju vara så pass bra klack, dvs låg och halvbred, att jag kan jaga efter barnen utan att stupa efter två steg. Men när jag ändå köpte två par så tog jag ett sista par på köpet. Två svarta och ett par grå i fuskmocka.

Björn påstår att vi måste bygga en speciell skogarderob åt mig, för jag har för mycket stövlar. Jag håller inte med, hur kan man ha för många par liksom? Stövlar är ett måste på hösten/vintern. Det är skiiiitsnyggt och passar ju nästan till allt. Två av de skinnstövlarna jag köpte förra året fanns i butiken i år med, så de håller ju en säsong till, men det är fårskinn på dom så dom är för varma nu. Sedan brukar jag köpa ganska neutrala stövlar, så de håller oftast längre. Sedan har jag ett par låga skinfina skinnstövlar, bruna, som tyvärr är för små i tårna. De känns hur bra som helst, man jag kan bara gå i ett par minuter innan de gör skitont. Har haft dom inne hos skomakaren två gånger för utlästning, men det blir ingen skillnad. Köpte ett par nästintill likadana förra året, i 39, men dom är för stora och aldrig använda, så de ska jag sälja. Sedan har jag ett par svarta i skinn från BjörnBorg, men de är fodrade och för varma nu. Och två par från skopunkten, med lurv på. Hur många blev det? Jag orkar inte räkna efter, haha. (...) Nu var jag ju tvungen, 11 par blev det. Varav fem skinn, resten billiga.

Sedan hittade jag några kjolar, två från H&M, en stickad och en blommig. En från Lindex som var rostfärgad. En top från H&M, en t-shirt från Gina Tricot  och en mössa från KappAhl. Och raggsockor och mössa åt barnen.

Kommer lite bilder här neda också, för dig som är nyfiken :-) (Och det vet jag ju att du är, annars skulle du inte läsa här ;-)) 

Urr, 5.55 stod klockan på när Alvin hade ätit morgonvällingen och absolut inte skulle sova mer. Bara att ta på sig kläder och tända en brasa och låta Alvin leka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0