Shopping.

Så fort jag lämnar kommungränsen så börjar det pulsera i mitt VISA-kort, och det bara skriker om att få användas. Och det måste man ju lyda, eller hur.

Började dagen med att ta det ganska lungt, barnen skulle på maskerad på dagis vid nio.

 

Under tiden de var där städade jag lite åt mormor, och hann dricka lite kaffe. Sedan sprang jag ner på sportaffären för att se om de hade några bra vinterkängor åt barnen, men det hade de inte. Kollade skoaffären, och de hade massa bra. Fick låna en hel påse med mig hem, sådant är så himla snällt gjort. Då kan man prova i lugn och ro, med raggsockor och så slipper man bli så svettig av att stressa upp sig över gnälliga barn i affären. Elis fick ett par svarta och Alvin ett par röda. PAX GoreTex-kängor var det, inte så billiga med jag hoppas de nu ska hålla helaste vintern. Det enda jag behöver köpa mer nu är ett par nya stövlar åt Elis. Det är i och för sig främst Alvin som behöver ett par större, men han får ta Elis gamla, de är några nummer för stora men det ska ju få plats raggsockor i, och så köper jag ett par nya åt Elis istället.



Sedan lämnade jag in en fullmakt till Apoteket, så jag i fortsättningen kan hämta mormors medicin utan att första hämta hennes legitimation. Tog även ut pengar åt henne, som jag lämnade senare på EM. Fick brått till dagis, och hämtade barnen med sällskap av deras mormor. Hem, bytte kläder på barnen och så åkte vi till katrineholm. De hade invigning av nya CoopBygg, och där var vi. Jag köpte ett café-set, utemöbler, för 98:-. Och en FISKARS-lövräfsa, en vanlig billig skiträfsa (jag backade över den vi hade med bussen i förrgås, erhm), en räfsa och en snöskyffel till barnen. Sedan åkte vi till donken och barnen fick äta pommes och hamburgare, de var skithungriga.

 

Efter det tog vi en tur på stan. Det är dagisfoto i morgon bitti, så killarna fick varsin ny skjorta. Elis en rosa, och Alvin en blå i samma modell. Jag är egentligen emot det här med att klä de likadant, jag tycker det ser så billigt, tillgjort ut. Bara för att de är syskon och de inte skiljer så mycket mellan dom så är de så olika, då vill jag inte klä dom som om de vore tvillingar (ja, jag tycker om möjligt ÄNNU sämre om att man klär tvillingar i lika kläder, det ser så fantasilöst tråkigt ut, tvillingar behöver nog sina olika identiteter ännu mer än vad två syskon gör). De kan gärna få ha samma plagg, men olika färg. Eller samma färg, men olika plagg. Men nu gick jag emot mig själv och köpte två skjortor, även fast de inte var helt lika. Skjorta och jeans är en snygg stil, så det blir ju samma klädstil på korten. Ska bli spännande att se dom sedan.


Blev superglad över att leksaksaffären i K-holm var en BRIO-affär (ja, jag är där rätt sällan så jag har inte riktig koll på vilka affärer som finns), för där fanns ju Skopis (Byggare Bob´s maskin), som Elis blev så glad över att se i reklambladet som kom i måndags. Så den köpte jag i julklapp åt honom.



Sedan åkte vi hem och hämtade ombyteskläder, gick och betalade skorna och lämnade tillbaka de parken vi inte skulle ha, och så handlade vi. Sedan åkt vi till hästen, och pysslade.

 

Därefter fick vi mat, och så kvällsbadade jag killarna.

Väl efter maten visade pappa en räv som de har där ute. Den går jättenära, och är hur fin som helst. Hade bara IXUS med mig, så det blev ju skitbilder på den. Men den var stor, rund och fluffig. Det sägs ju att rävar som dras till människor är sjuka djur, men den här såg fin ut. Ska ta med systemkameran dit ut någon kväll och se om jag kan få bättre bilder. Rävar fotar man ju inte så ofta.

 

Pojkarna var supersupertrötta båda två, innan kvällsbadet var de nästan på väg att somna ståendes. Det gjorde de i bilen på väg hem. Jag svängde förbi verkstaden där Björn är ikväll, och skulle se hur länge han trodde han skulle hålla på.

  
 

Vid halv åtta hade de kommit halvvägs, så då lär det ju varit en tre timmar kvar. Han borde vara hemma vid halv elva - elva då. Då ska vi fika, är så fikasugen.

Barnen sover nu, men Alvin kommer nog pipa i natt eftersom han inte fick någon kvällsvälling. Jag har tvättat, plockat här inne, packat dagisväskorna, lagt fram morgondagens kläder år barnen och mig samt sorterat tvätt, det känns som om man inte gör annat än sorterat tvätt och checkar av så raggsockor, lurollar, galonisar etc. finns i dagisväskorna. Packat upp alla påsar som alltid ligger i bilder. Extrakläder, ombyten, blöjor, packning etc. Sådant som alltid måste med ut när vi ska till hästen. Har i möjligaste mån speciella kläder de har där ute, är så rädd att någon på dagis ska vara allergisk så de får absolut inte ha något plagg där som de haft i stallet. Blir mycker rengöring och tvätt på det viset, men det mesta har jag dubbel uppsättning av. Tacka Tradera för det ;-). Dagisuppsättning/stalluppsättning och vardagsuppsättning, av jackor, skor och överdragsbyxor. Bjöd 250:- för ett nytt Didriksson vinterset åt Alvin, och fick det. Säljaren hade glömt att skriva vilket märke det var, hon måste ha förlorat massa pengar på det. 250:- är ju ingenting.

Nä, nu ska jag duscha och sedan se på "Generation Fett" på trean. Hade tänkt att lyssna på "Människohamn" framför en brasa, men "Generation Fett" är typ det enda jag följer på TV.

Kommentarer
Postat av: Linda

pust Blir helt slut av att läsa hur du haft det :P Undra hur du känner dig då ;) kram

2008-10-22 @ 21:41:22
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Postat av: Senita

Ja som tvilling kan jag säga att det är extremt tråkigt och fantasilöst att slä tvillingar likadant. jag och tanja har likadanna på alla skolkort från 1-7. rikitgt jäkla tråkigt. likadannt hade vi samma avslutningslädder typ lika länge. Kan ju vara kul att klä barnen lika någon gång men på varje skolkort e riktigt tåkigt..

2008-10-25 @ 06:56:34
URL: http://senitaatines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0