Semester.

Ja, idag har jag semester. Ska skjutsa mormor till Katrineholm på provtagning, pappa ska följa med och hjälpa mormor och jag står för transporten. Sedan är det filmklubb ikväll.

Fast vi ska inte åka förrän halv ett, så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på fram tills dess. Kanske går vi ner en sväng på stan, vi får se. Känns som om vi tar dagen som den kommer, har ingen brådska. Det är skönt.

Köpte en ny fototidning igår, som heter Fotosidan. Men den var inte speciellt bra. De hade gjort en tidning av en hemsida, fotosidan.se. Men tidningen bestod nästan enbart av recensioner av medlemmars bilder, och det var lite halvintressant bara. Fast jag tänkte kolla in den sidan nu.

Alvin är på bra humör, han vaknade halv sex i morse och fick morgonvälling. Sedan låg jag och klappade och strök honom på fötterna, benen och magen, han älskar det. Då nästan spinner han, och så slumrar han så skönt. Som en liten mysig katt. Och jag kunde snooza fram till sex då vi gick upp och åt frukost allihopa. Ringde till dagis och meddelade att barnen stannar hemma idag, då vi ska köra mormor. Samt att de förmodligen stannar hemma på torsdag också, om jag får min semester bebiljad. Det är begravning för mormors syster då. Fast barnen fick gärna komma till dagis då, om vi inte fick barnvakt. Jag gillar vårat dagis :-)


Jaja nähe, om jag skulle göra något vettigt en stund. Fast det är lätt att hamna här, när barnen sköter sig själva en stund så är det väl knappast så illa att jag sitter här (.... Oh shit. Elis drog på stereon på högsta volym på övervåningen, då det dånade "BOBBIS BYGGER!", sedan kom han rusandes och gråtandes. Kraken, han måste ha blivit skiträdd, men nu vet han att han inte ska röra volymknappen. Han är alltid på den och pillar).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0