Regn!

Va f*n, jag skulle ju ut och springa ikväll. Jäklarns skit, det är så kallt och trist att springa i regnväder. Inte kan jag ha regnjacka för det funkar ju inte att springa i, men att springa i något som inte står emot vatten är obehagligt, då det läcker in. Och springa måste jag, åt så onyttig lunch idag. David ville som vanligt äta på skitdonken, så det fick vi göra. Men jag har så svårt att hitta något jag vill ha där, det slutade med samma vanliga, en kycklingwrap. Deras sallad är typ oätlig. Eller, pja. Nu är det ett tag sedan jag åt där. Äter där när jag kör David någonstans. Senaste tiden har det blivit ofta, tycker jag. Sedan åt vi pannkokor här hemma, jag festade till med både grädde och sirap. Det är ju skitgott. Men jag måste ut och röra på mig, känner mig dåsig av all skräpmat. Senare ikväll ska jag äta lite frukt, så jag i alla fall får något nyttigt i mig. Jag fick en purfärsk DigitalFoto hem idag, och jag har inte ens bläddrat i den. Har planerat att sätta mig med kaffe och frukt framför öppna spisen, när jag sprungit och sedan duschat. Det kommer bli skööönt.

Var i E-tuna nästan hela dagen. Kom hem vid 16.30. Gjorde mat, åt, dammsög, moppade och dammade samt skurade inne i badrummet. Nu är nedervåningen finputsad inför helgen, och jag har bara ovanvåningen kvar i morgon. Planerar att gå ner på stan och Halloweenfika med killarna.

Handlingen gick bra i alla fall. David och Louise hade Alvin hela tiden, och jag hade Elis. Han är så rolig att handla med, han pratar och kommenterar precis allt. Prata, prata, prata, prata. Sedan har han dille på att charma alla han möter, det är så sött. Han knallar fram till folk, och säger "Heeeeeeej". Om folk hejar tillbaka säger han högt och ljudligt "Jag hejjade, hon(han) var snääääääll!". Gullunge. På H&M fick han se en hatt, likadan som David har. Och jissen vad glad han blev, den ville han absolut ha. Så nu ser han verkligen ut som en liten gubbe, men duffel och hatt, haha! Laddar in en bild senare, nu måste jag få häcken från stolen och ge mig ut innan jag somnar. Är helt dimmig i skallen, jag vet inte vad det beror på, har haft svårt att se ordentligt hela dagen, ögonen hänger inte med.. Tog en Alvedon Forte i morse, då jag hade migrän på ingång. Kanske är det sviterna av ett migränanfall som gör att jag känner mig konstig, tar jag migräntabletter vet jag att jag blir så. Björn hävdar att jag tagit fel tablett och tagit en Citodon istället, men jag tror inte det. Jag är i och för sig inte helt bombsäker på det, för jag var skitstressad i morse och grävde bara efter en karta. Det är nog inte bara i stall man ska ha kontoll av säkerhet, kanske skulle man ha det hemma också. Någon som kollar så takhöjden är den rätta, medicinförvaringen är under kontroll samt att gödselförvaring finnes (haha, där skulle vi få nedslag så sällan som vi slänger ut hundpåsarna med bajsblöjor).

Nä, jogga var det ja. Uhhhhh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0