Pigg.

Ja, inte jag alltså. Säg den kvällen då jag är pigg. Nä, Elis är pigg. Klockan är kvart i elva och ungen vägrar somna. Fast han sov nog lite väl länge i eftermiddag. När jag gick vid fyra sov han, och känner jag Björn rätt fick Elis nog sova tills han vaknade själv.

Jag kom hem strax efter åtta, och plockade bara med stativet och gick ut och tog lite bilder av månen när jag rastade Sonya.

Sedan kvällsfikade vi, jag som inte hunnit äta middag innan jag gick till jobbet gjorde en middagssmoothie av frysta hallon, banan, tranbärsjuice och youghurt. Som jag åt med Risentas egenblandade müslimix; puffad quinoa, hirs och boveteflingor, linfrön mm. Och så te till det, självklart. Såg lite på Efterlyst också.

Äntligen somnade Elis. Om han vore trött och seg dagen efter skulle jag tvångslägga honom när klockan bli såhär mycket, men man märker ingen skillnad alls på honom. Kanske att han lägger sig lite tidigare i morgon, men han är oftast uppe lika tidigt som mig och Alvin, alltså vis sex-tiden. Knäppungen. Ikväll har vi monterat klädseln på vagnen som jag ska köra iväg i morgon, så det är därför ingen av oss bråkade med Elis. Han har stått bredvid oss och tittat och hjälpt till, och nu sista timmen har vi läst saga och myst i soffan.

Nä, nu ska jag duscha och lägga mig. Bära in Elis till hans säng också, och plocka fram alla klädr till i morgon.

Kommentarer
Postat av: Rosalie

Hej ! Hur har du fått in besöksräknaren i din blogg, där man ser antal besökare per dag osv.. ?

2008-10-09 @ 12:22:57
URL: http://rosaliiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0