Onsdag.

Och ledig. Fast det känns inte så.

Vi inledde dagen med att hämta mormor klockan åtta, och köra henne till provtagning på VCT här i stan. Sedan cirkulerade jag och barnen med bilen, åkte ut till Yxtaholms slott och fotade lite. Kall natt + solig morgon blir ju dimma, och det är tacksamt att fota.

Här är två av bilderna:
 

Sedan hämtade vi upp mormor vid nio, och åkte & fikade. Körde hem henne, handlade. Åkte hem till oss, drev bland löven på gräsmattan och busade en stund. Sedan, när klockan blitt 11 och Teklas öppnade så gick vi dit & hämtade lunch åt mormor som vi lämnade. Och sedan åkte vi hem till pappa & mamma. Hade köpt med oss korv och korvbröd, så vi grillade lite korv och drack varm choklad när pappa eldade ris.



Sedan fikade vi när mamma slutade jobbet, och så åkte vi hem. Barnen var supertrötta, men de somnade inte i bilen tack och lov. Elis höll sig vaken tills alldeles nyss, jag har tvångsaktiverat honom sista timmen för att han inte ska somna för tidigt, då vaknar han ikväll istället. Alvin vill lägga sig nu märker jag. Han har haft en lugn kväll när brodern hans varit trött, så då han Alvin kunnat leka med saker som Elis inte så gärna släpper ifrån sig. Duschade omgående när vi kom hem, röklukt gör mig illamående. Sedan stekte vi pannkakor och Elis fick äntligen lägga sig. Han har tjatat om det hela kvällen. Jag har laddat kaffebryggaren och så snart Alvin somnat ska jag fixa kaffe och kolla på Generation fett. Fast det blir ju senare, hinner nog greja med lite bilder innan. Men det går tungt just nu, datorn är fullpackad och varje uppladdning jag gör resulterar i många varningar från burken. Numer kan jag inte greja i PS, eftersom minnet är fullt, så det blir inte så mycket gjort där. Men det finns självklart bilder på pixbox för er som vill se.

Nu ska jag lägga Alvin, och sedan fixa kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0