Oj oj.

Vad den här dagen har gått fort.

Började med att lämna på dagis kvart över sju, sedan satt jag på jobbet och la in mina önskemål. Tur att Maria finns där och faktiskt har betalt för att hjälpa mig med alla tusen frågor jag jämt har. Ligger lite efter med mina kunskaper i TimeCare, eftersom det kom till under den tiden då jag var mammaledig.

När jag äntligen var klar med det åkte jag till Sabina och fikade. Lämnade vagnen och tog några gravidbilder på hennes jättebautahöggravidmage. Sedan åkte jag upp på stan köpte migräntabletter, och så hämtade jag barnen. En jättesnäll expedit på Apoteket fixade vatten åt mig, så jag kunde ta några tabletter direkt. Det gjorde att migränen aldrig bröt ut fullt, så nu känner jag bara mig lite illamående.

Åkte ut till pappa och mamma och fick några starka värktabletter, Björn har ryggskott och behövde något bättre än de ForteAlvedonen vi har hemma. Sedan åkte vi hem, gjorde mat, har duschat barnen och plockat undan i köket och lagt i lite tvätt i maskinen och nu tog Björn över och ska natta barnen. Så får jag lite tid här att greja med de nya bilderna. Först måste jag flytta om lite mappar från en disk till en annan. Det börjar bli rejält fullt i datorn nu, och denna session blev det dryga 100 bilder som måste över i datorn innan jag kan rensa bort dom. Som det är nu kommer dom aldrig få plats. och skulle de mot all förmodan få plats kommer jag inte kunna fixa dom i PS då minnet inte räcker till.

Nåväl, dags att sätta fart så Sabina får några bilder ikväll redan.

Någon undrade hur man får en sådan besöksräknare som jag har. Den är registrerad på http://susnet.se/tjanster/. Man registrerar sig som användare, och får ett mail man måste bekräfta. Sedan får man olika HTML-koder som alla innehåller just dina egna personliga koder som är knutna till ditt användarkonto. Det går alltså inte att sno/låna/få någon annans koder, man är tvungen att registrera sig själv. Sedan finns det en kod man klistrar in absolut först i hela kod-mallen, den koden syns inte, och är bara till för att räknaren ska fungera. Längre ner på den sidan finns det sedan fem olika koder man kan använda. En, eller flera. Alla står för olika saker, totalt/månad/vecka/idag och just nu. Sedan är det upp till dig själv att lägga till radbrytningar, att namnge de olika fälten etc.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0