Morgon med ilska.

Ja, jag är ganska ofta arg. Det blir mer fart i livet så ;-).


Alvin väckte mig vid kvart i sju, det lilla monstret. När han piper är det bara att knalla rakt upp och klä honom, han är på kalashumör och hur pigg och pladdrig som helst. Han hittade ett äpple på golvet som han nu har varit överlyckligt över att ha haft i sina ägor. Vi tände en brasa, för det var kyligt här nere. Sonya älskar att sitta och värma sig, hon tror att hon är en knähund och kan inte riktigt förstå varför hon bara får ha framdelen i mitt knä.

Sedan kommer alltid Alvin och vill sitta hos oss, speciellt när Sonya sitter i mitt knä. Han liksom spinner när han myser. Vid vällingen, om han kramas, och om han hittar något mjukt och skönt att lägga ansiktet på. Då spinner han, det är som ett litet mysläte. Och så gör han när han får sitta med hunden och mig, då lägger han sitt huvud mot henne och myser. Så gulligt. Kolla bilden, såhär myspysigt hade vi det vid sju i morse.



Dagens planer är bland annat begravning. Pappas bror Sören gick ju bort för ett par veckor sedan, så det är han begravning vi ska på. Barnen ska vara hos farmor och farfar under tiden. När vi är klara där springer jag nog upp med en matlåda till mormor, så hon har något att äta idag.


I morgon var det ju tänkt att vi alla skulle ha tjejdag. Åka och shoppa, käka, Ben&Jerrysprovning mm på kvällen när vi kommer hem. Men en av oss har lämnat sent återbud, för hennes kille skulle visst iväg. Så nu är jag bitchHanna och är SKITSUR. För jag tycker det är så jävla tråkigt när det varit bestämt sedan typ två veckor tillbaka. Jag tappade helt lusten att åka över huvud taget. Inte för att det kanske är hela världen att personen uteblir, det går ju att ha kul ändå. Men i så fall hade vi kunnat åka när som helst annars, poängen var ju att alla skulle vara med, och är vi inte komplett gäng kan vi lika gärna skita i det. Fan, jag har väl också planerat, och sett till att Björn vet om att jag ska bort. Skulle han sedan komma och tala om att han visst också ska i väg är det upp till honom om han kan, fixar han barnvakt så okey. Annars får han vara hemma. När det är två barn med i bilden är det ju alltid ett planerande för att man ska kunna vara ledig, så även för mig. Så det lutar åt att vi åker ändå, för vi andra hade ju tänkt det och har planerat för det. Får se vad, och om, vi hittar på något på kvällen. Min tjurighet kanske har gått över, jag är Queen of madness ;-). Ja, i alla fall Queen of kort stubin.

Satt vid PS igårkväll, finputsade lite av bilderna som jag tog på Sabina. En handfull bilder blev riktigt bra, så snart Sabina sagt att det är okey så får ni se några av alsterna.

Nu har jag hämtat upp tvätt igen. Gör man något annat än tvättar? Har lagt fram kläder som barnen ska ha idag, och så ska jag stryka lite kläder åt mig själv. Svarta strympbyxor/brun kjol/mörkgrå tröja och grå kappa. Fy så trist. Fast en begravning är väl aldrig rolig, men det här med svarta kläder det är ju, deperimerande. Jag har inte ens några svarta kläder, jo ett par svarta Lee-jeans, men det passar ju inte. Skulle jag trilla av pinn någon dag så skulle svarta kläder vara bannlysta. Basta.

Elis sitter & hamrar på en bankbräda, med jämna mellanrum säger han "Naan!" (Fan). Då ropar jag och säger att han inte får svära, och då säger han "Morfar säger naaan". Han lär sig mycket bra av morfar ;-). Nu har jag dessutom en ettåring som knallar omkring och säger "Naaaaa" (fan) i olika tonlägen. Han lär sig mycket bra av sin storebror.

Fick hem en jättefin H&M-kjol som jag köpt genom Tradera. Brun botten och bruna löv samt blågröna detaljer på, den satt som ett smäck och var hur snygg som helst. Storlek 38:a. Känns det bra eller :-D

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Senita

vad mysigt med brasa. skulle behövas här hemma, så himla kallt här uppe på elfte vånningen. morgonrock och tofflor är det som gäller för alla här.



ja du det är kul när dem lär sig svärord. not!! kevin har går å säger massa svärord och igår sa han fuck no. vet inte vem han fått det ifrån för det säger iallafall inte vi. sen när han kommer hem från dagis å säger bögjävel är ju inte så kul heller. då blir man riktigt arg på han, men det har han inte sagt mer som tur är..

2008-10-10 @ 09:31:14
URL: http://senitaatines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0