Godissug.

Ikväll blev jag sååå godissugen. Inte hade vi något hemma heller, men jag gjorde lite popcorn (ja, det blev just LITE popcorn då de hade gått ut i maj -05. Typ en av tio poppade). Sedan hittade jag lita kaktussorbéglass som jag mumsade i mig, den hade skinn och is på sig, så jag antar att den också hade passerad bästföre-datum.

Nä, nu ska jag duscha, och lägga mig och lyssna på min bok. Björn är hos sin pappa ikväll och hälper till med rördragning i badrummet som de renoverar. Jag har just förstört min symaskin, skulle sy ihop ett nitarmband åt Alvin till i morgon, men maskinfan kärvade så in i h*lvete. Jag plockade isäg alla delar som kärvade för att se om något hade fastnat, men sedan kärvade det värre än någonsin. Tror det kan ha en viss betydelse att jag hittade två riskakor inklämda i facket där undertråden ska vara. Elis symaskinisten. Det är ju maskerad på dagis i morgon, så jag har plockat fram lite kläder. Fixat Alvins jeans, rivit sönder dom och skrivit lite på. Han ska vara hårdrockare, om han nu går med på det. Han har hett temperament min lille grabb. Elis ska vara Byggare Bob, har köpt blå hängselbrallor och så har han ett verktygsbälte med lite prylar sedan tidigare. Det får räcka, jag har inte tid att helhjärtat sy dräkter och kostymer, och att köpa färdigt känns lite löjligt. Barnen är så små ännu så det lägger nog inte så stor vikt vid det här.

Nä, nu ska jag duscha och rensa brunnen därinne från hundhår. Vi hade Stora Hundbadardagen, barnen och Sonya fick duscha tillsammans. Konstig jycke det där, men hon älskar att duscha. Kan vara med hur länge som helst. Och barnen tycker det är skitkul att löddra och gnugga i hennes päls. Lilla Sonya, hon har blivit så enormt snäll mot barnen. Hon var inte elak tidigare, men nog sjutton fräste hon ifrån ordentligt om Elis gick över gränsen. Nu tror jag inte hon har något gräns längre, hon verkar mest njuta av att få uppmärksamhet. Däremot lyssnar hon himla dåligt. Typ som en gammal envis kärring, "hojta du, jag gör ändå som jag vill".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0