God morgon!

Morning morning alla läsare.

Eller ja, när du läser det här kanske det inte är morgon längre. Men just nu är klockan ett par minuter över åtta, jag har gjort en kanna kaffe och ska läsa tidningen ute i vardagsrummet där det sprakar i spisen. Alvin, pigg som en spigg, vaknade halv sex i morse. Huvva, då ville jag skänka bort honom. Jobbar bara kväll ikväll, så en sovmorgon hade ju varit skönt. Men in my dreams liksom. Vaknar han inte själv innan Björns (eller min de dagar jag jobbar) klocka ringer så vaknar han garanterat när de väl börjar ringa. Speciellt eftersom Björn är expert på att snooza allt mellan en till tio gånger. Tur att jag inte ha så svårt att komma upp på morgonen i alla fall.

Ser ut att bli en jättefin dag, det är dimmigt och solen skiner. Har just varit i källaren och hämtat upp barnvagnen som jag ska lämna till Sabina i morgon. Tänkte tvätta av chassit, men det gör jag när barnen är någon annanstan, det går inte riktigt att ha dom med när det gäller vatten. Båda älskar vatten, men de få sjutton vänta tills kvällsbadet ikväll.

Dagens planer då. Först gå ner på stan, köpa lunch till mormor och lämna upp den, kanske fika hos henne om barnen håller sig på mattan. Sedan ska jag leta rätt på Madde och hämta min kamera, handla, gå hem, göra lunch och så försöka att få kidsen att lunchlur. Sedan ska jag försöka putsa av vagnen, och montera på den tvättade klädseln. Efter det ska jag testa några nya fototekniker jag läste om i DigitalFoto, och efter det förbereda middagen. Och så gå till jobbet när Björn kommer hem strax innan fyra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0