God kväll!

Igår orkade jag inte blogga. Jag la mig vid nio med barnen. Är så sjukt trött på kvällarna att det inte är någon mening med att vara uppe, jag får tvinga mig vaken. Vet inte om det beror på årstiden, eller på att jag förmodligen har en förkylning som gror i kroppen. Skit samma, jag orkar inte älta sjukdomar, det finns det så många andra som gör bättre. Dessutom är det rätt trist att läsa om ;-)

Gårdagen tillbringades i Julita, på julmarknaden. Det var precis lika mysigt som alltid. Om jag ska gnälla på något får det väl bli den jobbiga blåsten då. Annars skötte sig barnen exemplariskt. Busiga små troll som vanligt, men snälla, goa sådana. Kolla alla bilder vi tog på bananabambi.pixbox.se, som vanligt.



En traditionell bild på killarna och deras mormor och morfar på julmarknaden. För varje år som går så blir det svårare och svårare att få alla på bild samtidigt, haha.

Idag har jag varit ledig, fast ändå befunnit mig på jobbet. Haft möte med fritidsenheten, ansökt om ledigt i november då jag ska på en tredagars utbildning, samt lagt in om fp på julafton då jag absolut inte vill jobba. Sedan handlade jag åt mormor, tog ut pengar och köpte mat. Hämtade barnen på dagis, hem och hämtade ombyte, handlade på Coop och så for vi till hästen. Väl hemma igen lagade vi mat, duschade, fixade med tvätt och skrev matlista för november. David ville till Willys i morgon, men ringde och ändrade sig och ville åka på torsdag, så det ska vi göra. Duschade och la barnen, det gick snabbt och smidigt ikväll, och sedan tog jag en tur till tvättstugan och nu hamnade jag här. Har tänt i spisen och ska lyssna på "Människohamn" en stund till. Det är så spännande att jag knappt inte hinner med något annat, sitter bara och planerar när jag ska få lyssna nästa gång. Snart är boken slut, och då får jag väl börja räkna ner dagarna (åren) tills John Ajvide Lindkvist släpper sin fjärde bok...

Fick hem ett par thermobrallor åt Elis idag, helt nya med lapparna kvar. För en femtiolapp med poto. Sådant gillar jag. Jag älskar Tradera :-)

Jag & Björn är som två datanördar, sitter vid varsin burk. Men han håller på och installerar en ny enhet till datorerna. Eftersom minnet sviktar i den stationära så har vi beställt en ny enhet, väldigt smidig. I fortsättningen kommer vi komma åt den från båda datorerna, och det är ju skitbra. Då kan jag greja med bilder oavsett vilken dator jag sitter vid.

Nä, nu ska jag kolla Tradera en stund. Sedan lyssna bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0