Fläskfilé.

Nu steker jag fläskfile, två stora bitar blir det. Ska räcka till mig, Björn, pappa & David. Samt matlåda åt mormor och matlåda åt Björn. Har smällt ihop en äppelkaka också. Börjar redan bli hungrig, men vi ska ju inte äta förrän sex ikväll.

Elis somnade nyss i min säng, och Alvin busar med Sonya. Jag småplockar lite, ska tända lite doftljus så det inte bara luktar matos här inne.

Var nere på stan med barnen, hämtade saker åt mormor på apoteket, och hälsade på henne och fikade där. Sabina var där också, det var kul att hinna prata med henne.

Det är konstigt, men sedan jag (åter igen) började med mina strikta matvanor har jag ingen huvudvärk alls. Det är när jag småäter, och speciellt sådant jag vet att jag inte ska äta, som fikabröd t.ex, det är då jag inte mår bra. Det kanske finns en poäng med det här GI-blodsockerdravlet, men jag tänker ändå inte testa någon sådan diet. Jag kör mitt rejs, som alltid. Men jag vill ner till strax under 59 kg, och då måste jag jobba lite. Så nu kör jag hårt igen, inget fika, inget onödigt. Ja, jag fuskade med två riskakor när jag var hos mormor idag, illa ;-).

Sedan spelar det en himla stor roll om jag dricker vatten eller inte, med tanke på min huvudvärk och migrän. En normal dag dricker jag enbart några klunkar vatten till middagen, om ens det. Sedan är det bara kaffe, kaffe och kaffe. Det släcker törsten, men det är dumt för det är ju vätskedrivande. Men de dagarna jag tänker på att dricka i alla fall ett eller ett par glas utspritt över dagen mår jag så mycket bättre, och får inte alls så ont i magen som jag får annars.

Åhh, nu luktar det kaneläpplen här inne. Äppelkaka med vaniljsås, det är inte fel det. Alvin käkar äppelbitar med socker och kanel som blev över, han älskar det. Nyss upptäckte jag honom i köket, i kylskåpet. Han hade lyckats få ner en syltburk utan lock, och den satt han och grävde i. Helt överlycklig. Tidigare idag stal Elis vällingburken, och "lagade mat". Vällingpulver på hela golvet. Busar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0