Delad tur.


Att jobba delat känns ungefär som att jobba 8-20, med en superlång lunchrast mitt i. Det suger faktiskt. Men min morgon var lika lugn som vanligt. Lämnade barnen vid kvart över sju, och hade sedan 40 lugna minuter på Violen.

<----- I senaste numret av DigitalFoto finns det jättebra tips och idéer på nakenbilder, nu är det ju kanske inte det jag vill fota jämt och ständigt, men jag ska nog tvinga Björn modellera. Kanske kan behövas ett par öl innan han går med på det. Jag måste ju prova de övningarna och tipsen som finns, eller hur. Och vad passar då bättre att öva på än någon ändå jämt svansar omkring här hemma och aldrig verkar ha något vettigt att pyssla med? *lite ironisk*

När jag hade jobbat klart hämtade jag barnen, de var supertrötta då de hade varit ute sedan åtta i morse. Så Elis hann knapp hitta Bebis (snutten) innan han somnade. Alvin mosar runt här runt mig, han är trött men vill absolut inte sova. Precis som vanligt.

Jag surfar runt och leta julklappstips åt mig själv. Det är en perfekt ursäkt för att ge sig själv något man vill ha men är för snål för. Jag funderar på en prenumeration av en annan fototidning, eller ett nytt objektiv. Eller en Sb800-blixt. Bara fotorelaterat märker jag. Fast jag ska shoppa annat på lördag. Ska förnya mit abonnemang på mobilen, och vill då ha en C905.

Tyvärr har den inte kommit ut ännu, men jag väntar gärna tills den finns att få tag på. Ska se om de på Telenor vet när den går att få. Jag är ute efter en mobilkamera som kan den kvalitén på bilderna att de går att framkalla, den jag har nu har 3.1 mp och det är detsamma som vår första digitalkamera. Denna, C905, har 8.1 megapixel, och är ju några snäpp bättre. Oj, det handlade ju visst också om foto.

Nä, nu ska jag fortsätta med det trista jag höll på med: vardagsplocket. Har satt igång diskmaskin/tvättmaskin och tumlaren, samt sorterat två tunnor tvätt. Nu är tvätt/diskmaskinen och tumlaren klara, så det är bara att sätta igång igen. Sedan väntar jag att Björn kommer kvart i fyra så jag får gå tillbaka till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Linda

Så du tycker digitalfoto e en bra tidning? Jag vill ju oxå investera i en systemkamera, och kunna få lite tips å idéer :D

2008-10-07 @ 19:33:19
URL: http://storstrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0