Äntligen fredag!

Åhh vad skönt att det är fredag. Jag jobbade 8-16 idag, men var på jobbet redan sju och lämnade in min semesteransökan. Vet inte om jag skrev det, men fick ett brev hem om att jag måste ta ut tretton dagars semester innan den 15:e december. Hade tänkt att byta lite turer med en arbetskamrat, men om jag ändå måste ta ut semesterdagar kan jag ju göra det de dagarna jag behöver vara ledig. Bland annat på fredag, då det är begravning av min farbror. Och torsdagen därefter är det begravning av min gammelmoster. Sedan ska jag köra mormor till diabetesmottagningen i Katrineholm, och då hade jag en lång dag. Så då har jag i alla fall fått bort några semesterdagar.

Efter det hade jag min EGO-stund, med tidningarna och kaffe på Violen. Gud vad jag uppskattar den stunden, det går knappast att beskriva. Men det är mörkt och kallt ute, varmt inne på caféet, luktar gott och bara så lungt och skönt med tända ljus och lite dov belysning. Det är en utmärkt uppladdning inför dagen.

På lunchen träffades jag & Björn och åt lunch. Länge sedan vi åt lunch på tu man hand. Sedan återgick vi till våra jobb, och sågs hemma senare. Jag cyklade till OK/Q8 och hämtade ut mina kjolar från ELLOS. Dom passade perfekt. Hur skönt som helst att kunna beställa en storlek 38, och den passar. Stramar inte, spänner inte. Utan sitter perfa. Siata veckan har jag hållit mig stenhårt med kosten, och det är skumt att det kan kännas nu. Men jenasen känns inte så spända som innan, och enligt vågen är jag nere på 63 kg igen. Hade gått upp till en 64 tror jag, sedan jag började jobba. Jag vet vad mitt fel är, jag glömmer äta, jag är sällan hungrig före ett. Och så blir jag vrålhungrig när jag hämtat barnen efter jobbet, och klockan blir runt två innan jag äter för då äter barnen mellis. Då blir det oftast nyttigt, men i för stor mängd för jag är så himla hugrig. Sedan äter jag ganska sparsamt vid middagen för då är det ju inte länge sedan jag åt sist, och så faller jag för t.ex popcorn på kvällen när suget kommer tillbaka. Men som jag gjort den här veckan, varit benhård med frulle - lunch - middag, + någon frukt mitt på dagen, det funkar. Jag blir inte sugen på skit. Vissa dagar har jag ätit gröt både frukost och lunch, men när jag jobbar till  tolv och hämtat barnen måste jag äta något. Gröt är bättre än mackor, det mättar lagom, är gott och snabbt tillagat och går finfint att äta på stående fot.

Väl hemma tog jag en vovvepromenad, och så åkte jag och Elis & handlade. Elis fick lite lördagsgodis, och jag köpte godis till mig & Björn ikväll. Hela 2 hg ;-). Det räker till oss alla, ingen av oss äter speciellt mycket . Men det är gott.

Sedan körde jag David och hans band till Skebokvarn. Tipsade dom om en demotävling de kan delta i med bandet, som EskilstunaKurren ska anordna. Hoppas de hakar på det. EK skulle komma och intervjua David och bandet på lördag, när de har spelning i Skjortan. Kul för dom att få lite publicitet. Förra gången var det FlensKuriren som intervjuade dom, den här gången är det Sju Dagar. Tycker det är så bra att lokaltidningarna uppmärksammar de här banden, David och det här bandet har ju spelat ganska mycket i sommar.

Nu har barnen somnat. Alvin hos mig i vår säng, och Elis slocknade nu vid tv:n. Jag ska poppa lite popcorn, och se om det finns någon film att kolla på. Björn är visst i Gropen igen. Grejar med gjutformen, de ska fortsätta gjuta i morgon. Jisses, undrar om vi någonsin blir klara här hemma.

Nä, dags att knäppa av Byggare Bob.

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0