Zzzzzz...

Gud vad jag är trött.

Numer har vi kämpiga nätter, båda barnen är lite halvoroliga. Elis brukar komma in till os runt ett-två på natten. Fast han är alltid glad, han brukar fnittra när han kommer på att han kan krypa ner hos oss. Sedan vaknar Alvin alltid en gång, oftast mellan fyra - fem. I natt vaknade han förssta gången vid halv tre, då fick han komma in till oss. Nästan gång strax efter fyra, skulle inte ha välling utan var tvärsur trots blöjbyte. 45 skrikiga minuter senare bytte vi, så jag fick vyssja honom, och då somnade han efter några minuter. Mamma kan ;-) Men väckarklockan ringde som vanligt 05.25 och efter en snoozning gick jag upp. Fick väcka två sömniga barn, det brukar jag aldrig. De vaknar oftast samtidigt som mig, och ligger och drar sig under tiden jag gör mig klar.

När barnen var lämnade vid kvart över sju fick jag min morgonfikastund. Sedan jobbade jag till tolv, hade lunch en timme hos mormor och så jobbade jag till åtta.

Nu har jag ätit "middag", två knäckemackor. Orkar verkligen inte göra någon mat. Har suttit med någon SIFO-undersökning på typ en miljon frågor, ögonen går i korv och nu ska jag SOOOOVA. Igår surfade när jag låg i sängen, men så vaknade jag av att jag fått grym nackvärk. Då hade jag somnat med datorn i knät och hakan på bröstet.

I morgon ska jag till läkaren, mina öron trasslar. Eller, jag hör så himla illa på höger sida. Pratar folk med mig där får jag alltid fråga om. Fast jag märker det främst när jag borstar tänderna, eller tuggar på något hårt. Då märker jag att det inte knastrar på den sidan i munnen. Skumt. Men det får jag förhoppningsvis ordnat i morgon.

Nä, nu ska jag lägga mig. Så jag orkar med allt spring i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0