Trötter.

Elis sover fortfarande, och klockan är snart halv nio. Han och Alvin härjade vid fem i morse, sedan gick jag och Alvin upp vid sju och Elis snoozade. En lång snoozning blev det visst.

Jag jobbade till fyra, handlade och gick hem. Björn och barnen var redan hemma. Sedan lagade vi mat, duschade barn och hade det mysigt. Städade lite, blir så skräpigt inne av all ved.

Idag har jag knappt gjort något alls, väntar på att Elis ska vakna så vi kan äta frukost. Alvin bara driver runt och busar, han är så frän den lilla killen. Han säger mamma/pappa/kaka/törstig/bosta tänderna, och är ganska bra på att förstå saker man säger till honom. Om jag ska tvätta springer han till källartrappen, om vi ska byta blöja eller borsta tänderna är han först in på toaletten. Det är så kul att han förstår mer och mer, och kan göra sig förstådd.

Jag har skitont i min högra vrist. Hade brått och skulle springa in på vår "trapp" (som består av lastpallar) ja, höga skinnstövlar och glesa brädor går inte ihop, så klacken åkte ner i en glipa och foten vek sig. Så nu har jag skitont. Förr hade jag lätt för att vricka fötterna bara på slät mark, speciellt om jag en gång börjat med att vricka dom. Då blir hela fotleden helt vek efteråt, och det tar lång tid innan foten blir stabil igen.

Nä, nu ska jag göra i ordning lite frukost, och väcka Elis. Jag håller på att hungra ihjäl! Havregrynsgröt, macka och ägg. Och så lite kaffe. Det låter inte så illa. Killarna brukar äta smörgås, ägg och yoghurt, ibland varm choklad till om de ber om det. Alvin är nog hungrig, för han kommer och säger "kakaaaa, kaaaakaaaaa" och så springer han till skafferiet. Räknas vanliga rån som kaka? Haha, han är ju nöjd i alla fall.

Dessutom, förrgår kom min tunika. Ja, jag beställde den, kunde inte låta bli. Älskar den redan *in lööööve*



Lite bilder från gårdagens dimma lägger jag upp senare.

PUSS på er :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0