Secret Santa

Jag spenderar ju mycket av min datatid på ett forum, det har jag nog sagt tidigare. Tror mitt medlemsskap varat i knappa tio år (sju år ser jag nu när jag kollade). Ja, det är väl i första hand ett hästforum, men all min aktivitet jag ägnar där, spenderar jag på de icke hästrelaterade sidorna. Där allt annat avhandlas förutom hästar. Nu tillhör jag inte någon av de mest aktiva medlemmarna, jag håller mest till i bakgrunden och inflikar ibland om det känns aktuellt. Men nu ska jag vara med i årets upplaga av Secret Santa. Man anmäler sig i en specifik tråd, samt skickar ett PM till "Tomtemor" med sin andress samt tre beskrivande ord om sig själv. Tomtemor sedan, lottar bland alla deltagare så man får en medlem man ska sända sitt paket till. Man får användarnamn och adress, samt dennes egna beskvivande ord om sig själv. Sedan gäller det att hitta en passande present att skicka, maxgränsen ligger på en hundring plus porto. Man använder sig av de beskrivande orden man fått, samt att man kan gå tillbaka i trådar och se om man hittar någon ledtråd för användaren själv. Och man avslöjar inte vem som skickar presenten, det gissar man i tråden som brukar postas när den förste användaren fått sin klapp. Jag som älskar att klura och trixa med presenter, jag bara väntar på att få vema vem jag ska hitta på något till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0