Magknip.

Ja gud så mycket knäck och kola jag ätit. Jag som aldrig gillat det, nu mumsar jag ur skålarna ideligen. Fast, det är ju iofs bättre att nalla lite egenhändigt tillverkat godis, som består av smör, grädde och socker, än det köpa godiset som innehåller konstgjorda smaker och all annan helvets skit. Men jag har fått magknip av allt snask.

Var uppe tidigt i morse, vaknade helt genomsvettig av att Elis låg och klappade på mig och sa: "-Hanna! Mamma. Jag tycker om dig. Klappar bara lite." och så rev han av sig blöjan och sa: -"Kan inte ha den. Den var SÅ kissig". Det är han standarduttryck när han inte vill ha blöjan på sig, oavsett om den är kissad i eller inte. Han prata så kul, min lilla grabb. I förrgår krossade jag en blomkruka i källaren, och Elis var med ner och kollade på skärvorna. "Mamma. Du får inte ha sönder allt. Du måste vara försiktig, så det inte går sönder." Så fräna meningar. Han blev bjuden på en bit lussebulle på Coo, och sa då högt och ljudligt till tanten som bjöd honom: "Jag tyckte inte om den här. Den var ÄCKLIG!".

Nä, nu tjoar Alvin. Han är snorig och ledsen, så jag får fortsätta blogga i morgon. Måste pussa på lillen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej. Du som pysslar mycket med foto i datorn och redigerar osv....Om jag mailar över nån bild till dig, skulle du då kunna tänka dig att, helt gratis, "snygga till" den lite och sen maila tillbaka? Jag har några bra bilder där tyvärr bakgrunden förstör lite av själva motivet. //Sara

2008-11-30 @ 09:19:53
Postat av: Hanna

Hej du!



Självklart kan jag det. Maila bilden, så stor och "rå" som möjligt, och så skriver du vad du vill att jag ska göra. hanna[email protected] är adressen.

2008-11-30 @ 09:39:51
URL: http://bananabambi.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad bra! Då ska jag leta reda på de bilder jag har funderat på. Så fort ungarna ger mig en chans vill säga.. Hur sjutton hinner du så mycket?! ;)

2008-12-01 @ 20:45:47
Postat av: Hanna

Blev ett fel i mailadressen såg jag, glömde understrecket. hanna[email protected] ska det vara. På dagarna är det svårt att hinna, min datatid då består mest av att kolla lite bloggar. Men när killarna sover på kvällen, då har jag tid att pyssla mer aktivt vid datorn.

2008-12-02 @ 08:27:34
URL: http://bananabambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0