Lungt och skönt.

Just nu sover killarna, och hela huset andas lugn. Doftljus som brinner, lite musik i bakgrunden. Lyssnar på Absolute Christmas, från 1994. Det är den absolut bästa versionen (eller hur mamma!). Helt underbart med en sån här stund när det i övrigt är full fräs mellan golv och tak.

Jag håller på med maten, vill ha den klar när Björn kommer strax efter fyra. Han skulle visst kleta något asfaltsklegg på trappen han gjutit. Det höll han på med igår. Och nu väntar jag på ett gruslass som ska komma någon gång under eftermiddagen.

Vi ska äta blodpudding. Inte min favoriträtt, men jag kan äta det. Gör lite stekt ägg och potatis till så går det ner. Själva blodpuddingen tar jag bara någon skiva av.

Vi var på stan en kort stund, tog ut pengar och skulle hälsa på mormor. Men i samma stund som jag såg att samlingssalen var överbefolkad at rullatorer med tillhörande pensionärer så minndes jag att det var filmvisning där, så vi vände. Elis fick se stoooora brandbilen när de satte upp julbelysningen. Visst är det tillåtet att börja låta julstämningen smyga sig på nu, när t.o.m. stan fått julskruden uppsatt? Jag har ju redan fuskat och börjat med julkort. Men om korten ska bli som jag tänkt mig måste jag ta lite fler bilder, så det är långt ifrån klart. Men idén är färdig i alla fall. Sedan funderar jag på att sätta upp julgardinerna också, men mina julgardiner skriker det inte jul om. Både de i köket och matrummet är beiga, med lite broderade hjärtan på. Och med tanke på hur länge de får sitta kvar så kan man kalla dom allahjärtansdagsgardiner också, haha.

Jag trodde att Alvin skulle bli dålig, för han kräktes förut. Elis väckte honom, och han var så himla ledsen, helt förtvivlad. Tror han vaknade på fel ställe i sömnen. Han kräktes upp frukosten, och somnade sedan i mitt knä. Sedan vaknade han och satte sig käpprakt upp och pekade upp på blomman och såg glad ut. Snabbt mellan humörväxlingarna.

Elis somnade när Alvin vaknade, och så fick Alvin käka lite frukt och pepparkakor. Elis och jag åt lunch tidigare, sedan fikade vi med te och dammsugare. Han älskar att fika, vem kan han ha fått det av måntro? Alvin satt och gjorde mig själskap vid datorn, han har dragit mig i håret och så kiknar han av skratt när jag bannar honom. Sedan rätt som det är trevar han på halsen på mig med näsan, och så när man kikar ner då blir han jätteglad och trutar med munnen. Då vill han pussas, så gör han himla ofta numer. Skitsött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0