Ledig.

Tänk så skönt att vara ledig fredag-måndag. Lyx.

Vi har städat nu på morgonen. Veden vi släpar in skräpar ner så väldigt, så det måste dammsugas minst varannan dag, helst varje. Men jag hatar att städa, i alla fall dammsuga. Skittrist. Vore det försvarbart att skaffa städhjälp så skulle jag absolut göra det, så jag slapp. Men jag har så mycket tid över i och med att jag jobbar så lite, städningen tar så lite tid ändå. Men det är sjutton lika trist för det. Har fixat i datarummet också, dammtorkat och plockat reda på alla prylar som ligger överallt. Laddare, USB-sladdar, betalda räkningar, pennor, kvitton, kläder och f*n & hans moster ligger precis över allt. Saken är den att vi har förvaring för allt, men det sköts inte. Det är lättare att bara lägga allt där man sist hade det. Ja, jag är slarvig.

Nä, nu orkar inte Alvin vara vaken längre. Han är på riktigt gnällhumör och vill verkligen inte leka själv. Ska göra barnen klara så går vi ut en stund, de har varit duktiga och lekt inne utan protest sedan sju i morse, och då har jag fått i ordning här inne. Ska fortsätta när vi kommer in.


Så här vacker vy hade jag klockan 07.03 i morse från mitt frukostbord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0