Klant.

Äsch, skrev ju en lång blogg med massa bilder igår, och så blev jag avbruten och bara stängde webbläsaren. Skitklantigt gjort. Men Elis kom ner och var ledsen, han hade drömt om läskiga hundar i sitt rum. Nu börjar han kunna skilja på vad han drömmer och vad som är verkligt, och det är skönt. Det lugnar honom när man säger att det bara var en dröm.

Annars var gårdagen jättebra, Elis verkade inte må så dåligt, han var alert och pigg hela dagen. Ändå inte överaktiv, ibland kan det verkligen kännas att han varit inne en hel dag, men jag tror det var rätt bra ändå. Vi hade att göra hela dagen. Killarna hjälpte mig att baka, Elis tycker det är jättekul att mäta saker. "En, tååå, fyra, fem, hiuuu, åtta. Nu kommer sju..?" Så låter det. Han kan inte riktigt räkna till tio ännu, men han kan i alla fall mäta och räkna till tre, om man ber honom. Ta tre mått, sådant förstår han. Så vi bakade kladdkaka och kokosbollar, det är sådant som inte förstörs av att måtten inte blir exakta. Alvin står mest och äter socker när han hjälper till, men det är sött.



 


Efter baket kom mamma och fikade. Jag hade lovat Elis att David skulle komma, men han var sjuk så det gick inte. Elis blev så besviken, och bara pratade om David. Varje gång det lät ute på trappen sa han "Nu kommer David!". Men han blev glad när mormor kom istället.



Efter fikat tog vi en tupplur. Ja, främst för att jag var trött. Klockan var halv fyra när de somnade, alldeles för sent egentligen. Men jag var sjukt trött, och barnen somnade inom en minut efter jag hade lagt dom.


Kolla vad ambitiöst jag matchat, vitt fårskinn - vit filt. Och svart fårskinn - svart filt, haha.

Sedan kom Björn hem, och vi åt middag och badade barnen. Efter det hade jag en fotostund med Alvin, resultatet kan ni som vanligt se på pixbox. Ja, ni kan få ett par bilder här också. Lite bildkritik kan jag väl få, det är ju halva vitsen med att fota och publicera bilderna, att få respons. Känn er inte tvingade, men det är en order ;-)

(Klickbara)
 
  


 
 

Och så en bonusbild bara för att de är så söta, mina killar :-)


I övrigt då. Ja, Sonya börjar få tillbaka den där bölden på armbågen. Ni kanske minns det jag skrev om tidigt i höstas, bisticket som blev en böld som sprack, och slutade med spolning, drän och en veterinärräkning 1500 spänn. Nu har det börja vara och svullna igen. Jag bara håller tummarna för att det ska ge sig av sig självt, 1500:- finns verkligen inte just nu. Självrisken ligger på 1700:-, så det är ju inte lönt att ta det på försäkringen heller. Ett jävla skit det där, att just sådant är så dyrt. Fast vi har haft tur ändå, inga veterinärbesök förutom vaccinationerna har vi behövt, så jag ska väl inte gnälla.

Idag ska jag ta med barnen ner på stan, vi ska ta ut pengar åt mormor och betala en räkning åt henne. Sedan går vi nog hem direkt, även om Elis verkar pigg så får det bli en lugn dag.

Nu ska jag tanka upp lite bilder. Ha en bra dag :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0