Kallt.

Nu på morgonen kändes det riktigt kallt inne, så jag inledde morgonen med att ta in ved och rasta Sonya. Sedan tända i brasan, och sätta på kaffe. Alvin är med och räcker mig vedpinnar, en i taget. Och så blir han så glad när han ser att jag använder dom han ger mig. Elis brukar skrynkla papper när han är med, men han sover nu, med Björn.

Han fick ett snabbt uppvaknande vid två i natt, då ramlade han ur sängen. Eller han ramlade snarare ner när han klättrade ur spjälsängen. Det börjar bli riktigt dags att köpa en större säng åt honom. Men det är ju rummet som begränsar, tar vi in en större säng måste andra saker ut. Vår nattningsfåtölj, och vaggan med alla mysdjur. Pappa skulle se om min gamla säng jag hade efter spjälisen finns kvar hemma hos dom, i så fall tar vi och gör i ordning den. Ska försöka göra det innan jul i alla fall. När killarna blir större har vi en loftsäng som en av dom får ta, förmodligen Elis, och så får Alvin sova i en vanlig säng under. Då spar vi lite plats när de sover på höjden :-)


Idgår var det en finfin dag. Jättemysigt med fika hos pappa & mamma, och mormor blev glad över skjutsen till kyrkogården. På eftermiddagen hade jag och barnen lite mys, med dusch, hårföning (tänk att det kan vara så roligt!) och nagelklippning. Sedan myste vi framför brasan. Senare kom Björn in efter en trappgjutning, och då åt vi. Potatisgratäng och inbakad fläskfilé. Fast det var fusk, för jag hade allt förberett i frysen sedan tidigare, men det var gott ändå. När Alvin precis hade somnat kom David och Louise förbi och fikade. Sedan gick Elis och Björn och la sig, och jag blev kvar vid datorn en stund.

Har hittat en så snygg Odd Molly-tunika jag vill ha, det är illa att sitta vid datorn och vara köpsugen. Men jag är för snål för Odd Molly, men man kan ju drömma. Eller ja, hittade faktiskt en dansk sida som sålde vissa Odd Molly till rätt okey priser, men jag är osäker på om det tillkommer mer än frakt? Har aldrig beställt annat än ifrån Tyskland. Någon som vet?



 Dessutom har jag kommit fram till att jag behöver ett par kängor. Riktiga, vinterfodrade GoreTexkängor vill jag ha. Så jag kan vara ute med barnen ordentligt. Mina kängor jag haft tidigare rasar verkligen ihop snart, jag har haft dom i tre vintrar och de håller inte en vinter till, jag har haft dom jämt, vad jag än varit på. Och denna vinter behöver jag faktiskt inte ha kängor även till vardags, nu när jag jobbar kan jag ha någon av alla mina vinterfodrade stövlar, jag har ju ett par att välja på. De sista åren har jag inte kunnat det, eftersom jag har varit antingen gravid eller överviktig. Och halka + många kilon = jobbig situation. Men nu kan jag strutta runt i det om jag vill, och det vill jag ju.

Nu står Alvin och kämpar med ett par stövlar här, han ska alltid envisar med att knalla omkring i stövlar så fort han får möjlighet. Knäppungen.

Nä, nu ska jag hälla upp min andra kopp kaffe och sätta mig och pussa på världens gulligaste Alvin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0