Hej :-)

Nu känner jag mig riktigt inaktiv här. Ja, jag har inte bloggat på flera dagar känns det som. Fast sist var ju igår morse.

Det var riktigt kul på Hjalmar. Ganska likt det som jag var på förra gången, i våras. Men ändå jätte, jättebra. Jag mådde pyton på vägen dit, hatar att åka buss. Mamma bjöd på vin och dessertost under resans gång. Och det är ju konstigt, men äta funkar trots illamående. Men säg när jag inte kan äta, haha.

Idag fick jag semester, helt oväntat. Kom till jobbet som vanligt på morgonen, och vips var vi tre personal där vi normalt sett ska vara två. Efter en snabbkoll med kontoret visade det sig att jag hade fått semester, utan att ansöka om det. Så jag fick gå hem. Eller, jag valde att gå hem. Skulle jobba delad tur, så när det redan fanns folk inne för mig var det lockande att plocka ut den där sista dagen jag hade kvar. Så jag gick ner till kommunal med ledighetsintyg och kvitton från min utbildning jag var på, sedan gick jag hem. Käkade frulle med Björn och barnen som precis gått upp, och så klädde jag Elis och vi gick & handlade. Köpte en ny pulka, så fick Alvin överta småbarnspulkan. Väl hemma igen gick vi till lilla pulkabacken, och åkte pulka, stjärtlapp och tefat. Kom på att killarna ska få en snowracer i julklapp, det kommer de gilla. I alla fall Elis, Alvin är lite mer försiktig än så länge. Hans lilla pulka är så hög att den lätt välter, så han kan inte åka så fort. Men det gjorde inte så mycket, för han somnade efter fem minuter. Inte så konstigt med tanke på att han satt på sitt fåårsinn och hade en filt över sig, vem skulle inte somna då :-). Jag tror att jag uppskattade pulkastunden mest av alla, jag älskar att åka pulka!

Sedan gick vi hem och gjorde våfflor och drack te, Davis och L kom också. Sedan dammsög och moppade jag på nedervåningen, gjorde en sats lussebullar och så gjorde jag mat. Och så kom David och L över och åt med oss. Barnen duschade, och efter avplock var de lättsövda. Jag sitter just nu med en snusande Elis bredvid mig. Alvin somnade på 30 sekunder. Han gnällde lite precis när jag gick ut, men jag tänkte ge honom ett par minuter i alla fall, och det räckte, för han somnade snabbt. 

 Sitter vid den bärbara nu, så bilderna från de senaste dagarna får ni kolla på min pixbox. Ids inte lägga in dom här när jag inte har någon mus att scrolla med, det tar sådan tid att göra det med hjälp av den lilla tuchplattan.

I morgon skulle jag ha varit ledig, men jag var otydlig med det, så jag ska åka en sväng med en brukare på förmiddagen. Lite trassel bir det ju när jag inte vill ringa dagis med så kort varsel, även om det brukar gå bra. SÅ barnen får vara med mormor och morfar tills jag kommer tillbaka.

Nähe, nu ska jag skriva lite till bilderna på pixbox, kolla där vettja. Har laddat upp dom med USB-adaptern, och det funkade riktigt bra.

Nu ska jag lägga in Elis i vår säng, och sedan hälla upp en koff kaffe och sätta mig vid brasan och läsa min King-bok. Känner på mig att jag kommer somna, så jag ska tvätta bort sminket och ta ur linserna direkt nu, så är det bara att borsta tänderna sedan. Ville ut och springa ikväll, men jag är rädd att halka. Det var inte sandat på trottoarerna förut i EM, och är det osandat törs jag inte ge mig ut.

Vi hörs mina vänner, ta hand om er i snön. (Är jag den enda som verkligen älskar det här vädret? Alla verkar mest vara arga och bittra över att det snöar. Jag känner mig extra pigg, blir så glad av det.)

Kommentarer
Postat av: Senita

jag gillar snön, men inte blåsten. eftersom jag har glasögon så kan jag inte vira halsduken flera varv runt halsen och kinderna. sånär det blåser som det gjorde häromkvällen, när det känns som tusen nålstick trots att resten av mig är varmt så hatar jag vintern och kylan. men annars är det ju mysigt med snö..

2008-11-24 @ 23:37:02
URL: http://senitaatines.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag älskar snö! Älskar detta väder, fast det är lite tufft och fixa med bilen på morgonen. Vilken tur att jag bor så nära mitt jobb. he he =)

2008-11-25 @ 17:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0