God morgon :-)

Alvin är sin morgonvana trogen, 06.15 stod klockan på när han öppnade ögonen och insåg att det fann bättre saker att göra än ligga i sängen. Jag förbannade mig själv för att jag inte tog in ved igår, det gör jag varje morgon. Och varje kväll tänker jag "Äsch, det är ju lika kallt i morgon bitti. Jag gör det då." Men det är fan inte skön att knalla ut i kylan på morgonen. Fast Sonya får ju sin morgonrastning då.

Killarna blev klippta igår, sjutton så fina de blev. Elis blev så kortsnaggad, och Alvin blev uppklippt och fick en frisyr. Lite spray och uppfluffning så kommer han se helbusig ut. Åh vad dom är söta mina killar.



 


Pappa var barnvakt åt den av pojkarna som inte klipptes, och när killarna var färdigsnaggade tog vi gammelmormor med ut till pappa & mamma och fikade. Sedan åkte vi hem, jag uträttade lite ärenden åt mormor på stan medan hon väntade i bilen med mina sovande barn. Vi åkte hem, beställde fredagspizzan och hämtade den. Elis var klädd i sin duffel och hatt, och han får alltid så kul respons på det.



Så många äldre vill nävhälsa på honom, och fråga vad han heter. Det är skitkul, Elis är inte så blyg utan han brukar tala om vad han heter och tacka när någon tycker han är fin. Jag tycker han är skitstilig i sina fina kläder. Tanten i pizzerian är så förtjust i Elis, och Elis vill alltid följa med in och hejja på henne. Han får mängder med klubbor, och igår fick han även tantens halsduk, för hon tyckte han så kall ut, haha. När vi kom hem hade vi fredagsmys. Pizza, och sedan såpbubbelblåsning till förbannelse. Den enda som tröttnar är jag, barnen kan hålla på hur länge som helst. Sedan den sedvanliga duschen, och så fick killarna lite lördagsgodis till Byggare Bob.

Jag har som sagt en idé till julkorten som jag ska göra, vilket inkluderade Björn. Fan vad jag garvade igår. Jag ville ha honom utklädd till tomte. Skägget passade bra, men tomtedräkten var egentligen tänkt till Elis, det var stl 116. Jag kan ha den, men när Björn drog den på sig slutade den i midjehöjd, och bandet att knyta med satt strax under hakan typ. Det spelar inte så stor roll, för huvudsaken var att det från axlarna och uppåt såg ut som en tomte. Men jag garvade så jag fick magknip. "DU har ont i magen? Vad tror du JAG får?" gnällde Björn och förfasade sig nog över insynen genom fönstret. Fast jag ska bespara er de bilderna, någon stolthet måste han ju få ha kvar. Även om det var grymt kul. Tog några bilder på Sonya och killarna också, men blev inte riktigt nöjd, så jag ska se om jag kan göra om det ikväll. Sedan börjar den roliga tillverkningen i PS, det är nästan det roligaste.

Nähepp. Nu släntrade Björn ner, så det är nog dax att fixa lite frulle. Vi tänkte gå till simhallen nu på förmiddagen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Nä! Dom bilderna måste man ju få se! asgarv :)

2008-11-22 @ 12:36:35
Postat av: Sara

Förresten, vad fin Alvin blev i nya frisyren! Han blev mycket blondare ser det ut som också. jättegulliga killar du har!

2008-11-22 @ 12:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0