Feber.

Ja igår var det Alvins tur att får feber, bara sådär pangbom däckade han på eftermiddagen.



Men lite Alvedon gjorde susen. Tänk vilken skillnad lite medicin kan göra. Alvin åt en grymt stor middag, och avslutade med kvällsvälling, sedan sov han som en stock till fem. Hann med att ta två nallebilder också, men eftersom han inte var frisk så ville jag inte bråka med honom. Bilderna blev inte riktigt som jag ville, men å andra sidan gillar jag dom mycket ändå, speciellt den sista.

 

Elis sitter just nu och kollar på en DVD med Iron Maiden. Och så har han två blompinnar som han trummar med. I början av DVD´n får man se lite backstage, och då sitter Elis och säger: "-Det är Bruce. Det där är Nico. Nico spelar trummor." För mig är det obegripligt hur han kan se skillnad på de där långhåriga gubbarna. Ja, än mer obegripligt än att han vill lyssna på det. Sedan envisas han med att höja volymen också, för "så gör man". Fast han kommer ner varannan minut, och ska prata om något han sett på tv, så det är ett evigt rännande i trappen.

Vi har pratat om att plocka ner min lilla tv från vinden, och min gamla VHS-spelare också. Hos pappa och mamma finns det mängder med VHS-barnfilmer, alla Astrid Lindgrenfilmer tror jag dessutom det finns. Det vore ju perfekt för Elis att ha, här nere. De kommer inte få ha TV:n på sitt rum, för de gångerna de kollar på ovanvåningen vill jag helst vara med, så då kan de lika gärna se på sina DVD-filmer i tv:rummet. Det är ju gemenskap, tv´n. Inte någon barnvakt. Här nere i datarummet vore perfekt att ha en liten myshörna, med lite kuddar och filtar.

Idag blir barnen hemma från dagis, de skulle ha gått lång dag då jag skulle jobbat. Men björn kommer hem efter lunchen och då kan jag i alla fall ha min ledsagning. Ska till mormor och sedan handla också, och förhoppningsvis hinner jag upp till jobbet och ringa några samtal.

Nu ska jag som vanliga ladda in lite bilder. Kolla in min pixbox senare vettja :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0