"Få en magisk jul"

"Med Brown OralB".

Alltså, hur f*n kan en eltandborste ge mig en magisk jul? Vilken j*vla bullshit till reklam *duh*.

Dagen har gått skitfort, helt plötsligt är det bara kväll och barnen sover. Jag ska också snart lägga mig, är inne på sista CD´n av "Människorhamn" och jag tar alla chanser jag kan att lyssna.

Var på stan med barnen, handlade lunch till mormor och handlade. Hämtade ut ett paket i leksaksaffären som vi hade lagt undan förra veckan. En riktigt fin grävskopa som Elis ska få av sin gammelmormor i julklapp. Har dåligt med julklappar (eller ja, främst idéer) till Alvin, det är så svårt att hitta något han behöver. Elis har jag massor av idéer till, men Alvin får ju liksom ärva allt efter Elis, och Elis har så enormt mycker saker att det är svårt att komma på något nytt. Något som Alvin behöver men som Elis inte redan har. Lite rättvist vill jag ju att det ska vara, så de får ungefär likvärdiga saker. Till Elis har vi en Rulle-bil (Byggare Bob) och ett stort brandbilsset, och till Alvin har vi en liten grävmaskin.

Nän, nu ska jag testa ett nytt program för bildbahandling. Laddade hem en 30-dagars testversion som jag vill prova till max. Fast jag retar mig på att våra bilder på datorn numer ligger huller om buller, och det är kopior och säkerhetskopior och nya platser, jag vet knappt ut eller in. Björn har bara hunnit halvfärdigt med allt. Jag satt igår och skulle ta bort allt som var kopierat till den nya disken, men det var en satans tur att jag inte tog bort allt rakt av, utan kollade av mapp för mapp så den fanns innan jag tog bort dom, för helt plötsligt var det ett stort glapp. Ett par månaders bilder har inte kommit med över till nya disken, så nu låter jag Björn fixa allt innan jag törs radera något. Även om jag alltid dubbelkollar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0