Bio :-)

Igår käkade vi ute, och gick på bio. Jag hann lämna min telefon på reparation, samt köpa den nya Sony Ericsson C905 som jag ville ha! Tjohoooooooo! Vad lycklig jag är, den är kanonbra och tar finfina bilder. Hoppas bara de kan laga min gamla Sony, så jag kan ge den till mammsen. Vet ni en taskig sak, garantin gällde i två år. Och den gick ut i måndags. I MÅNDAGS! Fan också. I värsta fall får jag väl använda försäkringen jag har på den, självrisken låg på en dryg femhundring men det överlever jag.

Jaha, idag är det fars dag. Satte in en hälsning i EskilstunaKuriren som skulle visas igår, men glömde kolla om den kom med. Får se om jag kan köpa tidningen idag istället, ibland går det. Ska sätta in ytterligare en hälsning på family.se, det brukar jag göra när det är något speciellt.

Sedan åker nog jag och killarna till pappa & mamma, där skulle det bjudas på tårta. Pappa får en trisslott i farsdagspresent. Han har önskat sig en ny mobiltelefon i julklapp, och jag & David sa att vi sparar farsdagspresentespengarna (vilket långt ord) och köper en mobil i julklapp istället, en något bättre än de här 300-kronorstelefonerna som han annars önskade sig. Kanske att David och L skulle med också.

Alvin vaknade 06.15 i morse, och jag gick upp med honom. Ska sätta på lite kaffe nu tänkte jag. Har grym halsbränna efter all stark mat och alla popcorn igår. Uhhh. Men kaffe är ju så gott, så jag vill ha lite.

Det blev inte så fasligt sent igår, vi var hemma strax efter tolv. Fast jag gick och la mig direkt, visste ju att det inte var så många timmar tills mister morgonpigg skulle vakna.

Elis är hostig och verkar lite småvissen, hoppas han inte blir värre. Det är så trist när de är sjuka. Men jag ska inte gnälla, vad jag kan minnas har de inte varit sjuka en enda gång sedan de började dagis, och det är ju rätt lyxigt. Jo, nu minns jag, Elis var dålig en dag då Björn fick hämta honom, men det var ju över på en dag också.

Nähe, nu ska jag puttra igång kaffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0