Bilspya.

Igår skulle vi ju ha grejat hos hästen, men Elis ville se "Madagaskar" hos mormor och morfar först, så det fick han. Men han var så mosig, och sedan tempade jag honom och såg att kraken hade feber. Så han och Alvin fick vara inne medan jag snabbmockade. Elis hade gärna velat vara ute, han var så förvantansfull när han såg att det snöade. "Då kan vi åka pulka!" "I morgon kan vi åka pulka!" Fast han hade aldrig orkat vara med ute, han låg mest och halvsov hela eftermiddagen. Vi åkte hem framåt skymningen, hämtade Björn som var vansinnig på traktorn. Den stannar, och så får han inte igång den. Trots att han ägnat hela gårdagen åt bensinbyte och förgasarrengörning. Halva tomten är sönderkörd också, skitkul.

Björn följde med mig till Rätt Pris och satt hos barnen medan jag handlade. När vi åkte hem och var 30 sekunder från att svänga in på uppfarten kaskadkräktes Elis. Hela honom, hela bilstolen. men det övriga i bilen klarade sig, tack och lov. Spylukt är ju inte mumma direkt... "Förlåt mamma. Förlåt mamma." Sa han hela tiden under duschningen. Kraken. Fast han tyckte det var riktigt kul att få duscha bilstolen, det tillhör ju inte vanligheterna. Sedan somnade han vid TV:n vid fem, och sov hela natten. Jag vaknade vid två inatt av att någon grejade med mig, då var det Elis som satt och pussade mig på kinderna. "Men vad gör du?" sa jag halvsovandes. "Bara pussar lite." sa han. Gullungen. Sedan vaknade han ganska tidigt, samtidigt som Alvin, och ville ha välling. Han som aldrig dricker välling. Men det var ju en bra frukost, och så är det lättkräkt om han skulle behöva kräkas igen.

När han sov igår passade jag på att fota Alvin, lilla mister Klementen. Fast jag önskar att jag hade haft en annan blixt, vill kunna rikta blixten uppåt istället för att den ska slå direkt på. Men en SB 800 står ju högt upp på min önskelista ;-)


Nu har jag tänkt att vi ska städa. Och kanske baka en kladdkaka. Har bara ett ägg hemma, och jag vill inte ta ut Elis när han har feber. Kanske ska jag ringa över David och se om han vill fika senare.

Hörrn, jag läste att bloggen ser konstig ut. Gör den det för er också? Jag ser allt som det ska se ut, i alla fall på förstasidan. Men om jag ska läsa en kommentar så överlappar den vänstra menyn texten. Det gör inte så mycket om det bara gäller kommentarer, men om alla ser förstasidan så illa så ska jag fixa det. Ni kan väl tala om hur ni ser den.

Kommentarer
Postat av: Senita

jag har firefox och där ser den inte bra ut, men i explorer såg den bra ut. iallafall förut.. nu har jag inte använt explorer på ett tag..

2008-11-18 @ 08:20:32
URL: http://senitaatines.blogg.se/
Postat av: Senita

okej, den låten har jag nog allsrid hört. ska söka och se om jag kan hitta den att lyssna på någonstans

2008-11-18 @ 10:16:14
URL: http://senitaatines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0