Arg.

Fatta hur arg jag var igår! Vi har pratat om i en hel vecka att vi skulle till simhallen med killarna, Björn tog en FP-dag bara för att vi skulle dit. Elis var eld och lågor, och varje morgon har han inlett med att fråga om vi skulle bada. På fredagsmorgonen klädde vi barnen fint, de skulle fotograferas på dagis. Kul! Björn och jag åkte och fikade ens tund på Violen, innan vi hämtade dom. Allt var packat i bilen, badkläder och fika. Vid tio åkte vi till simhallen. Elis skitlycklig, fick bära sin egen tia, sina badkläder. Och i dörren säger dom att barn inte kan bada idag, för pumpen i barbassängen är trasig. Jag blev så arg att jag nästan började grina. Elis som hade längtat så. Det var ju bara att vända i dörren och gå hem. Vi åkte till morfar och grillade korv istället. Alltid något, men Elis bara pratade om att han ville bada. Nu igår kväll och idag har han sagt att vi måste köpa vatten till bassängen, så han kan bada där igen. Ringde igår kväll, och då fungerade det. Men vi ska ringa idag igen för att se så bassängen är varm, för det var inte klart igår.

Senare ikväll ska jag, Maria, Madde och Cicci åka till Eskilstuna och käka smarrigt och gå på bio. Kuuuul! Fast jag ska ringa och krångla med dom och se om vi kan åka lite tidigare, jag skulle vilja lämna in min puckade mobil som bara krånglar. Vi får se vad de säger.

Gårdagen ägnades åt lite städ, och mys med Elis. Alvin somnade tidigt. Elis är så grymthärlig nu, han pratar, och pratar, och pratar. Köpte en BAMSE-tidning åt honom, och den älskar han. Jag tror inte han förstår allt som man läser, men han snappar upp väldigt mycket. Frågar, och pekar. I morse sa han "Mamma måste byta blöja på mig, kan inte åka bilen med min rumpa. Inte Alvins bil heller." Just nu kommer det jordens meningar, det är så himla kul. När vi var och handlade med David såg han skyltdockor, och dom minns han fortfarande. "Dom hade inga händer. Och inga huvuden. Men dom hade tuttar!" (Ja, det var skyltdockor in till den här underklädesaffären i TunaPark, och där var skyltdockorna iklädda underkläder, bara.)

Alvin är för skön han med, ju större han blir desto roligare blir det att umgås med honom. Han som skrikit sig igenom sitt första år börja nu bli riktigt härlig. Han pratar, och kan VISA vad som gör honom arg, och så kan man lösa det. Fatta hur befriande det är. Eller ja, han visar nästan vad han vill. I en hel vecka har han tramsat runt med Elis dammsugare. Han är vansinnig redan när han börjar, han stånkar och puffar och är så upprörd över den. Inte en sekund är han glad när han leker med den. Efter några minuters puffande och grymtanden kommer han med den till mig, och vill att jag ska göra något. Och jag begriper inte vad han vill. Vad jag än försöker med är fel, och det visar han genom att kasta sig på golver och slå med händerna i backen. Och så får jag den igen, och jag försöker vika sladden på något annat sätt/ta bort munstycket/etc, och han gör likadant. Han kommer nog inte bli lokalvårdare i alla fall, haha.

Ska ladda upp lite bilder till er nu, kolla pixbox senare vettja :-) Trevlig helg på er alla söta vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0