Äntligen hemma.

Usch vad jag har saknat killarna när jag varit hemifrån. Ville bara krama o krama o krama på dom när jag kommit hem. Elis fick visst någon mammaknäpp när jag kom hem, för halva natten har han varit vaken och frågat om jag är kvar. Snutten.

Jag och Alvin har varit uppe sedan sju-tiden. Nyss kom Elis ner, och kramades. Han är så go, den lilla ungen. Ja, Alvin är go han också, givetvis. Har har kommit med prylar till mig, tidningar, pennor, esc. Sådant han tycker jag behöver här vid datorn.

Kollade på en jättebra film igår, "The Happening". Den var otäck, men precis en sådan film som jag älskar. Handlade om ett virus, som på något sätt smittade folk. De som blev smittade tappade all överlevnadsförmåga, och tog livet av sig. Filmen inleddes av att ett gäng bygg-gubbar såg en man ramla ner från ett tak. Sedan en till och en till. Vi börjar kolla redan åtta på kvällen, och Elis var vaken. Jag satte handen för hans ögon när det blev otäckt, och han blev skitsur. "Mamma får INTE gör så!" I övrigt var det ju mest pratet i filmen som gjorde att hela stämningen blev obehaglig, och det var ju knappast illa för Elis att se. Men under de korsta sekvenserna när det hände något så fick inte Elis se. Fast han somnade en kvart in i filmen, tur det.


Satt en stund i PS, och fick till två bilder på Tiara och mig som jag gillar. När jag hade borstat tänderna och skulle stänga av burken innan läggdax såg jag att klockan var strax efter nio på kvällen, då kändes det okey att sätta sig här en stund.

Vad tycker ni om bilderna?

Den sista tilltalar mig mest, tror det beror på kontrasterna. Den första är inte helt svart/vit, bara blekt. Fast jag gillar inte min haka på sista bilden, ser ut som vår blivande drottning, Viktoria. Hon ser ut som en kassa-apparat. Eller grävskopa. Tror jag lutade hakan mot Tiara, och då blev det sådär. Men jag vill inte redigera något utseende alls på mig, då är det svårt att vara mallig för att man tycker om vissa bilder. Om jag skulle ta bort/fixa till en massa. Däremot kan jag jämna till, kanske ta bort en finne eller så. Men inget mer.




Dagens planer då?
Ja, först ska vi äta frukost nu när Björn gått upp. Sedan går vi nog ner på stan en sväng, handlar pepparkakor och hälsar på gammlemormor. Och efter det åker vi ut till hästen. Sedan ska vi äta tacos ikväll. Eller, det blir nog tacotårta. Har ni gjort det någongång? Jag har aldrig hört någon annan göra det, men med tanke på hur lätt det är att göra är jag förvånad över att fler inte gör det som ett alternativ till tacos, jag kom på det när någon pratade om varm smårgåstårta. Att man borde kunna göra samma sak, fast med mjuka tacobröd - tortillias- och köttfärs och grönsaker. Nåväl, om vi gör tacotårta så lägger jag in en bild + recept här sedan. Nu ska jag göra frukost. Jag är riktigt sugen på havregrynsgröt. Har ätit så mycket de här dagarna att jag nästan glömt hur det känns att vara hungrig. Konstand mat och kaffeintag i tre dagar, det gör min mage helt paj. Har jordens halsbränna. Men idag ska jag äta sparsamt, och inte dricka så myclet kaffe. Då tror jag det löser sig.

Puss :-)


Kommentarer
Postat av: Senita

jobbigt med sådanna mäniskor, men tyvär finns det rätt många sånna mammor som inte förstår. Fina bilder oxå..

2008-11-15 @ 12:45:18
URL: http://senitaatines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0