AlvinBus.

Han är så knäpp min Alvin. Han började härja kvart i fem i morse, fick välling men då blev han klarvaken efter det. Sedan har det varit full ös på honom hela morgonen. Nu duschar han. Han har tiggt och bett helaste morgonen om att få duscha, så jag satte på en liten stril med vatten åt honom. En halvtimme har han suttit nu, jag ser honom härifrån. Jag har tänt en brasa och vridit upp golvvärmen på max, så nu stormtrivs han där inne. Han får ju aldrig leka i vattnet när Elis är med, båda älskar vatten och vill leka med samma saker. Alvin har så kort tålarmod att han mest är ledsen hela tiden när de duschar tillsammans. Men nu är han nöjd när han får plaska ifred. En spade, en burk att fylla vatten i och så duschslangen. Tokiga unge.

Men snart måste jag ta ut honom, då kommer det bli krig. Vi ska ut på stan vid tio, och jag vill att han ska hinna torka ordentligt innan jag tar på honom kläderna. Innan duschen satte han i hårfönen i kontakten. Jag var ute med Sonya på tomten, Björn hade glömt rasta henne innan han stack och då är jag så illa tvungen att ta ut henne trots att barnen är kvar inne. Men jag står ju vid dörren och lyssnar så ingen är ledsen. När jag kom in satt han och försökte knäppa på hårfönen, den hade han hittat i min väska. Han är rackarns duktig med kontakter, det är lite otäckt.

Det soms tår på dagens schema är klippning, för barnen då. Elis är långhårig som jag vet inte vad, och Alvin behöver, ja. Ansas. Har aldrig rört honom med en sax ens, och hittar vi någon frisör som har drop-in idag så får de ansa honom också. Inte kortklipp, absolut inte. Jag måste ha lite lurv att sniffa i. Men jag vill att de klipper honom så han slipper få all lugg i ansiktet hela tiden. Har hittat en jättesöt reklambild i en tidning jag fick. Om ni är medlemmar på familjeliv.se kanske ni också har fått den? Den heter precis som sajten. Och där i var det reklam för Lindex, och en pojke litet äldre än Alvin hade långt hår. Så jäkla söt.


Igår orkade jag inte ladda upp några bilder eller skriva något. Jag var alldeles slut i huvudet, trots att jag inte gjort något speciellt. Vi var hos gammelmormor och köpte lunch åt henne, och så handlade vi. Sedan sov barnen middagslur i bilen och jag åkte till Blacksta och hämtade ett lass med spån till stallet. Vi åkte hem och lastade av det, killarna åt sen lunch och så fikade vi hos pappa & mamma. Sedan åkte vi hem och åt mat, duschade barnen och la oss. Snabb redovisning av dagen :-)


Nä, nu är Alvin tvärförbannad. Måste kila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0