Trist väder.

Ja, fy sjutton vilket trist väder det är ute idag. Om det ändå kunde vara kallt så snön ligger kvar, men nu snöar det och det blir bara slask av allt.

Vi ska snart ge oss ut på stan, handla lite till mormor. Men jag drar på det in i det längsta, vill verkligen inte gå ut idag. Känner mig så trött, hade migrän igår och jag mår alltid konstigt efteråt. Det hänger kvar idag. Ögonen hänger inte med och jag är illamående.Uhhhhh.

Vi var på julbordskryssning igår, det var trevligt. Om det inte vore för att jag hade migrän. Fatta vad den där migränen förstör. Kände redan på morgonen att det var något på gång, så jag tog en Alvedon 1g. Egentligen ska jag ta migräntablett, men jag trodde det bara var huvudvärk. När vi väl var framme vid båden och det började gunga mådde jag ännu mer illa. Tog en till 1grammare, men det hjälpte inte. Åt ett par köttbullar och lite potatis, men sedan tordes jag knappt äta mer, mådde så makalöst illa och hade så ont i huvudet. Sov t.o.m. under desserten, då är man trevligt sällskap, eller hur. Sedan klev vi vi på bussen och då tog jag ytterligare en tablett, och då började det släppa. Björn guidade oss en liten sväng vid slottet, visade var han hade knallat runt och vilken kur han spankulerade vid. Sedan gick vi till gamla stan på julmarknaden, och efter det ner på torget. Hann fynda lite julklappar innan vi åkte hem. Alvin sov när vi kom hem strax innan nio, Elis var vaken. Farmor och farfar var barnvakt.

Nu ska jag kolla in lite julklappsböcker på adlibris.se, har lite idéer till båda vänner och barnen. Jag kollar oftast böcker i affärerna, men köper nästan alltid samma böcker på nätet. Mycket billigare så.

Nu har jag och killarna kollat på Ice Age. Alvin är noll intresserad av tv:n, men Elis tycker om att kolla. Han frågar hela tiden om allt han ser, så det är kul att kolla med honom så man kan förklara det han undrar över. Han är så kul med sitt pratande, igår kväll när jag hade varit på toaletten sa han: -"Måste blappa mammas humpa. Oj va siiiin den är!" Tur att någon tycker att jag har snygg häck i alla fall ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0