Suck.

Idag fick jag hämta Elis, igen. Han hade kräkts. Precis som i måndags. Han är ju lite hostig, och när jag lämnart de sista gångerna har han varit väldigt mammig och ledsen. Så han är ju så upprörd och hostar samtidigt, och så lyckas han kräkas ibland. Och i måndags hände det första gången, dagis misstänker vinterkräksjuka och vi får hämta hem honom, och när de misstänker sådant måste de vara hemma två dagar, så han fick vara hemma i tisdags också. Nu blev det så idag igen, de misstänker kräksjuka och vi måste komma direkt.

Jag tror dock att han blir så väldigt ledsen när jag går, samtidigt som han har kvar den där hostan och att gråta och hosta på en gång blir jobbigt, och han kräks. Men dagis kunde inte jobba med det då de inte vill ha kvar någon som kanske är sjuk. Så idag ringde vi både BVC och läkare. BVC tyckte att det lät som separationsångest, och höll med mig i att hostan gör att han kräks när han är så himla ledsen. Läkaren trodde samma sak, och han kunde absolut utesluta vinterkräksjuka, eftersom Elis kräks lite slem till och från, men inte är dålig i magen. Har de vinterkräksjuka vet man det, man går inte och undrar. Jag vet ju sedan Alvin var sjuk att om de är drabbade så kräks de inte lite slem gång och sedan är det bra... Men vi fick hostmedicin utskrivet, så vi hoppas det blir bättre av den.

När jag hade hämtat barnen på dagis åkte vi till pappa & mamma en stund, sedan ner på stan och handlade mat och annat till mormor. Väl där fikade vi sedan handlade vi åt oss. Nu är vi hemma, Alvin sover en sen eftermiddagslur och Elis och jag sitter vid tv:n. Jag har icke utbruten migrän (dum beskrivning, men jag hittar inget bättre. Har tagit Alvedon mot migränen då jag glömt att köpa tabletter, men jag känner att det ligger och väntar på att bryta ut), så jag orkar inte göra något alls. Skulle behöva lägga mig mörkt, men jag är ensam med killarna just ikväll. Björn ska på julfest i Katrineholm, och vi mötte honom bara i dörren när vi kom hem.

Vi ska ha lite myskväll ikväll, köpte färdig kebab som pojkarna ska få, och pitabröd och massa grönsaker. Ska bli skitgott, jag är redan hungrig.

Sedan jobbar jag lördags-söndag, men är ledig på måndag. Då ska jag och David och barnen till Eskilstuna och julhandla lite.

Vi höres!

Kommentarer
Postat av: Tess

Du har inte som jag då "Migrän a la light" Ha de gott //Fraggel

2008-12-05 @ 22:00:44
URL: http://fraggel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0