Social?

Hrm. När jag pratar med mina vänner refererar de till bloggen. "jo, jag vet. Jag läste det på bloggen" om jag säger något. Eller så inleds samtalen med: "Jo, jag läste på bloggen att...". Är jag inte lite illa ute om jag pratar så lite med mina vänner att de får veta mer om de läser min blogg än om vi träffas? Jeez, jag borde bli mera social. Fast, lite sent att komma på det halv tolv på natten. Det är bara Madde jag kan ringa då, eller hur gumman ;-).

Har bloggat noll nu de senaste dagarna. Ja, alltså. Jag har inte orkat. Jobbade delat tur i lördags, haffade Elis när jag slutade och åkte till ett regnigt Malmköping och handlade lite wienerbröd på julmarknaden. Sedan åkte vi hem och fikade. Och efter det somnade jag med barnen. Och så jobbade jag kvällen igen, hyrde film och kollade på skräckis med Björn, David och L. I söndags jobbade jag helhela dagen, åtta till åtta. Väl hemma åt vi snabbt och jag somnade halv tio. Och idag var vi i Eskisltuna hela dagen, barnen, jag och David. Handlade julklappar för alldeles för mycket pengar, men det är så skönt att ha det klart. I alla fall en liten del av det. Och handla ska jag ju, förr eller senare. Jag väntar utbetalningar från både kommunal och fk, och hade egentligen tänkt att vänta med att handla tills det kommit.

I morgon är det dagisdax igen, fast jag ska inte jobba. Men vi börjar om med lite inskolning igen, för Elis tycker det är jättejobbigt just nu. Han har ju inte varit där på nästan en hel månad, tack vare all min semester jag varit tvingad att ta ut. Stackars Elis. Så i morgon, onsdags och torsdag ska jag vara med på förmiddagarna, bara några timmar, men tills han blir trygg igen. Han har visst varit enormt ledsen massa dagar, och bara pratar om mig och när jag ska komma. Och fått riktiga gråattacker där det varit jättesvårt att trösta honom. Det visste jag inte om, ingen har sagt något och det är så synd. Men jag pratade med de ansvarige tjejen idag, som sa att hon varit ledig så mycket och inte sett det tidigare. Men jag kan ju tycka att någon annan kunde ha reagerat, för just nu tycker alla att det är solklart att Elis mår dåligt bara för att han är där så sällan. Hade de reagerat innan kanske det inte hade behövt gå så långt som att det dessutom börjar när vi lämnar honom, kanske hade vi kunnat heja det innan. Nu är han orolig över att tom gå dit.

Nu blev duschen ledig, så jag ska hoppa in dit. PUSS :-)

Kommentarer
Postat av: Linda

Tråkigt bara hur den där "rutan" med kategorier och arkiv skymmer lite av blogginlägget, om man följer bloggen via bloglovin :S

2008-12-09 @ 11:31:27
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha ja mig kan du ringa vilken tid som helst på dygnet. Skulle jag sova...svarar jag för din skull =) Alltid trevligt att få prata med dig!

2008-12-30 @ 00:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0