Sjukt.

Igår lämnade jag barnen 7.10 på dagis. 7.14 ringde de och sa att jag kunde vända om, för Elis hade kräkts. Det brukar vara det första tecknet på att han håller på att bli sjuk, men än så länge är han inte mer dålig än att han hostar på nätterna. Jag fick snabbt byta jobbplaner, och skicka ut killarna till pappa. Skulle egentligen inte jobba på förmiddagen, mer än att jag hade avsatt tid för att träffa den jag ska bli kontaktperson åt. Och det kände så dumt att ställa in, när det varit planerat så länge. Så killarna fick åka till morfar, jag åkte på mötet och tog ut pengar åt mormor. Handlade mat åt henne och lämnade det, sedan åkte jag till barnen. De var inte dåliga, men Elis hostar stundtals ganska mycket. Åkte hem från pappa & mamma vid halv fyra, mötte upp Björn som tog barnen och jag åkte till jobbet. När jag sedan kom hem från jobbet kastade jag i mig tre pannkakor och hoppade i säng, Elis ville inte ligga själv, och jag hade fått en ny DigitalFoto som jag läste medan Elis läste sin bok. Han älskar böcker, han läser hellre böcker än ser på tv, får vara glad så länge det håller i sig.

Nä, nu ska jag packa lite prylar som killarna ska ha med sig. Inget dagis idag, men de ska till morfar igen då jag ska på första hjälpen-utbildning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0