Magsjuk.

Julefrid. Nu, äntligen, känner jag att det är jul. Och lugn och ro. Sitter i ett hav av leksaker och dricker kaffe, i pyamas och ett par fårskinnstofflor jag fick av mamma i julklapp. Alvin pular med en av sina miljoners nya leksaker.

Ahhhhh.

Vet ni, jag läste på aftonbladet.se att vinterkräksjukan skulle komma till jul. Bullshit tänkte jag, det är sådant som tidningarna blåser upp innan jul. Men ta mig fan om vi inte drabbades.

På söndagskvällen kom Björn hem och mådde illa, han trodde det var illamående pga migränen han hade. Men efter en natt halvsovandes på toaletten insåg vi att han var magsjuk, om än en mild variant. Samma kväll kräktes Elis ner fem pappersskydd i sängen, så han var ju också sjuk. Så på måndagen fick jag vara hemma från jobbet, jag och Alvin försökte vara ute så mycket som möjligt för att minska risken för oss att bli dåliga. Men under tisdagen var det min tur, sängliggandes precis hela dagen. Tack och lov vabbade jag redan för Elis, så vi var dåliga alla utom Alvin. Fick absolut ingenting gjort. Ingen julstämning alls hade jag där jag varvade toalettbesök med jämranden i sängen. Inget av det här sista fick jag gjort, det man vill pyssla med hemma. Fixa med de sista paketen, klä granen, se till så det var fint hemma, ta fram alla kläder till morgondagen... Fy fan. Men Alvingodingen klarade sig, tack och lov.

Och igår, julafton, kändes allt bara perfekt. Jag var visserligen orolig i magen, lätt illamående och ganska kraftlös, men jag kände mig bara så pigg jämfört med tisdagen. Och jag var så lycklig över att Alvin inte blev sjuk på julafton. Så själva julafton blev lika bra som alltid. Lång frukost och paketöppning på förmiddagen här hemma. (Tack alla vänner för de fina sakerna vi och barnen fick! Jag är så ledsen över att jag inte kunnat ägna mer omsorg åt inslagning mm till era julklappar, men jag har helt enkelt inte orkat när magsjukan har varit närvarande i olika grader).

Vid lunch åkte vi till pappa och mamma, där vi åt supergod mat, och hade det jättetrevligt. Tomten kom också, Elis blev jätteglad, även om han var lite halvnervös över tomten. Jag är så glad över vår filmkamera, det är så himla kul att ha just tomtens besök inspelat.


Barnen fick berg av prylar, jösses amanda vad saker.

Jag fick en Wacom Bamboo Fun av Björn, gud vad jag blev glad. Jag hade verkligen önskat mig en sådan, men vad jag vet har jag inte sagt det. Snacka om att jag blev glad. Det är altså en ritplatta till datorn med tryckkänslig penna.

Det ingick även den senaste versionen av Photoshop Elements, det gjorde mig också glad för jag har ingen version alls av PS Elements och det har jag saknat.

Idag är jag sjukskriven, ringde i tisdags när jag märkte att jag höll på att bli sjuk. Finns ingenstans att sjukanmäla sig på röda dagar och helger när chefer och vikariesamordnare är lediga. Eller jo. Man ringer till vårt kontor mellan 7-8, men den som skulle jobba och ta emot sådana samtal den tiden var just jag. Jag kunde nog ha jobbat idag, i värsta fall. Men jag är glad över att jag sjukanmälde mig, för magen är fortfarande paj och jag mår illa.

Nä, nu ska jag mysa lite med pojkarna, båda står här och snackar så jag ska pussa lite på dom.

Ha en fortsatt trevlig jul!

Kommentarer
Postat av: Senita

Dem sa ju att en femtedel av Sveriges befolkning är imuna mot kräksjukan så han kanske är det eftersom han inte blev sjuk.Man kan ju hoppas det iallafall. Vad skönt att ni mådde lite bättre över julafton iallafall. =)

2008-12-25 @ 10:27:25
URL: http://senitaatines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0