Kväll igen.

Idag är det söndag. Vad fort tiden går, egentligen.

Vi iledde dagen med sovmorgon. Tror inte jag haft sovmorgon sedan i somras, så det var skönt. Fast jag hade barnen inne hos mig ett par gånger i halvtimmen, så jag sov kanske en timme extra totalt. Men det var skönt ändå. Tror klockan var nio när jag gick upp. Sedan körde vi hö, fast bara ett litet lass. Det är svårt att komma fram till stallet när det är så mjukt i backen, så vi ville bara köra där en gång. Tar mer någon dag när det är kallt ute. Elis var med och hejade på några får.

Sedan fikade vi, gammelmormor var med ut till pappa och mamma. Efter det åkte vi hem, och jag slog in hundra julklappar. Kändes det som, men det var nog en trettio kanske.  Är helt slut i ryggen. Har mängder med saker hemma till mina och andras barn från andra än oss själva, det blir mycket pyssel när folk vill köpa saker men bara lämnar pengar åt mig och säger "köp du från oss, du har lättare att hitta på något". Knappast. Jag har ju t.o.m. svårt att hitta på saker från oss föräldrar, både till mina barn och till andras. Men nu är det bara några klappar kvar, något mer till Elis, en till kusinens ena son, och något mer till Henrik och Maria. Annars är allt klart, och det är så skönt. Ska åka in och handla någon dag näcka vecka, med bara Elis, det ska bli kul. Han gillar att åka tåg.

Elis somnade i bilen nu ikväll, och vaknade vid sex. Dumt, för nu är han aspigg och vägrar somna. Jag kommer somna före honom... Han är så himla frän med sitt pratande, nuvarande Eliscitat som jag och Björn drar jämt är: "Slytta din humpa så jag pommer fram!". Någon som kan gissa vad han sa? Tidigare idag stod han vid Tiara och ropade till mig: "Mamma! Hästen har bajsat här inne! Fy vad äckligt! Bumma, bumma dig!". Hehe.

Kolla nya bilder på min pixbox om ni vill, har laddat upp i omgångar.

Kommentarer
Postat av: Senita

Jag gissar på att han menar flytta din rumpa så jag kommer fram.. =)

2008-12-15 @ 13:17:02
URL: http://senitaatines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0