Idol.

Första IDOL jag ser den här säsongen, och antagligen det sista. Björn vill aldrig se sådant, ja, inte jag heller egentligen. Men jag har sällan önskningar vad gäller tv. Men nu när jag är själv slötittar jag mycket hellre på det än typ Mythbusterns eller alla motorcykel/bilfixarprogram. Gillar inte serier heller, så Simpsons och allt annat vuxentecknat går också bort. Är ganska trist tv-människa egentligen, ser helst film. Inga serier följer jag heller. Men IDOL var rätt kul att se.

Barnen somnade ganska fort, Alvin försökte få med mig ner hundra gånger. Han grabbar tag i min hand och uffar och så ska man följa med honom. Idag gjorde han så hos pappa och mamma. Drog iväg mig ut fåtöljen, fram till trappen. Jag trodde han ville gå ner, men han bara parkerade mig vid trappen och så sprang han tillbaka till fåtöljen. För HAN ville sitta där, jag skulle visst stå vid trappen. Inte får jag sitta på golvet heller, för då drar han i benen på mig, som för att visa att jag ska STÅ på dom, haha.

Nu sover i alla fall pojkarna. Det är så frestande att låta dom sova i vår säng, speciellt nu när jag ska lägga mig själv. Men eftersom jag inte har en blek aning om vilket tillstånd Björn är i när han kommer hem vid två i natt så räcker det med att jag ligger i sängen... Förhoppningsvis inträder han städad och nykter (yeh right).

Davod och L var förbi tidigare, och ville ha skjuts. Ja, snäll som jag är så packade jag in barnen i bilen och körde brodern till andra sidan stan. Väl hemma igen fotade jag Alvin i ett nytt tema, men orkade inte lägga in dom i datorn nu ikväll.

Mitt kaffe är uppdrucket, Sonya är kvällsrastad (ja, hon fick bara en kiss&bajskvart på tomten eftersom jag inte kan gå ifrån något när jag är själv hemma) och alla kläder är framplockade. Så jag överväger att gå och lägga mig. Kanske läsa lite, fast jag lder brist på läsning just nu. Två fulla bokhyllor med 95% böcker som är mina, varav säkert hälften av dom är olästa. Men för att börja på en bok måste man vara sugen på att läsa, och jag är inte sugen på någon av alla de böckerna jag har där nere. Något läskigt får det inte vara eftersom jag är själv hemma, är enormt mörkrädd som ni kanske vet. Har inte lyssnat klart på Människohamn av Ajvide ännu, har bara ett par kapitel kvar, men battererna i min CD tog slut och jag kommer aldrig ihåg att köpa nya.

Nä, nu ska jag nog zappa en sväng, sedan plocka fram min CD och se om jag kan ta den med till jobbet i morgon. Eventuellt har jag ett glapp en stund och då kan jag lyssna lite. Bara det inte hinner bli mörkt ute ;-).

Denna gick på tv nyss, visst är det en gullig reklam?



Visst är ena killen lik Roger Nordin i Rix MorronZoo?

Jag hade tänkt lägga in lite bilder nu ikväll, men ärligt, jag orkar verkligen inte. Ska lägga mig och sova nu, vill vara pigg på jobbet i morgon. Naiit :-)

Kommentarer
Postat av: Tess

Han var väldigt lik Roger på Rix FM

2008-12-06 @ 08:27:19
URL: http://fraggel.blogg.se/
Postat av: Monixx (Ika77 på buke)

Men hej där!

Trevligt att hitta in till din blogg. Den var ju trivsam. Jag återkommer.

Ha en riktigt trevlig helg!



Ika77

2008-12-06 @ 12:42:46
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Senita

ja den är jättefin och gullig den reklamen. såg den på tv för första gången igår. tänka bara om alla skulle tycker sånt var okej. då skulle det vara bra.........

2008-12-07 @ 09:11:43
URL: http://senitaatines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0