God kväll.

Jag lyckades sova mellan 20-22, så nu är jag oförskämt pigg. Skulle mysa med Elis vid tv:n, men det slutade som vanligt med att jag somnade före honom. Aja, han fick se på SKitiga Jobb, som han ville. Alvin var skitledsen ikväll, jag trodde han höll på att bli sjuk. Han pep och var så ynklig. Ingenting passade, och sa jag något "vill du ha en gurkbit/ska jag lyfta upp dig/etc" kontrade han med sitt vanliga påhitt: att kasta sig runt och "låtsasramla". Så gör han alltid när det inte passar honom. Det senaste han gör är dessutom att dunka huvudet i golvet (!!) när han är riktigt, riktigt arg. Knäppa ungen. Han fick tom duscha, och var nöjd i ca 30 sekunder. Sedan såg han att Elis skulle duscha också, då grät han sig igenom tvagningen. Han blir så irriterad av att Elis också vill leka med duschslangen, så då ska han inte duscha alls. Vet inte vems humör han arvt... Jag har ju mitt kvar *s*.

Men så åt han en grymt stor portion köttfärslimpa, han var jättehungrig. Sedan tog han mig i släptåg upp till tv:soffan, verkligen visade mig att här ska vi sitta och mysa. Sedan hann vi bara sitta en liten stund innan han ville ner igen, denna gången ville han att jag skulle värma vällingen som inte passade herrn då den hade svalnat. Det är hans nya grej, att ta tag i ens finger och släpa med en tills han får som han vill. Oftast är det till skafferiet han vill. "Kaaaaaka" säger han då. Eller källaren (glass).

Han har blivit riktigt duktig på att visa vad han vill, jag har tjatat på honom att VISA när han kommer och bubblar. För han bli oftast skitsur och kastar sig på golvet när man svarar fel. För han kommer ofta och pratar, mestadels vill han ha något ätbart. Eller bara beklaga sig över att han är amutsig om fingrarna, sådant är viktigt. Ibland kommer han med mockasinerna som han absolut vill ha på sig. Men nu, sista veckan, han han börjat uffa och puffa och dra och slita i ens fingrar, så man följer honom. Så gör den lilla elakingen även på natten, då får man gömma händerna så han inte kommer åt dom, annars står han i sängen och sliter i händerna och vill att man ska ner ur sängen och leka med honom.

Han pratar ganska mycket, hittills säger han:
Kaaaaka (kaka)
Kaaaage (mage)
Maaaaka (smaka)
Upa (strumpa)
Ajjin (Alvin)
Ajjissss (Elis)
Mamma, pappa.
Upp (när något finns högt som han inte når, eller när han vill till övervåningen)
Neeaaj (han vill ner på golvet)

Det är så ovant att han snackar, pratet tillhör för det mesta Elis. Han pratar så man får skavsår i öronen, men det är så gulligt att det inte gör något.

I morgon ska jag jobba hela dagen, 8-16. Sedan hämta barnen, handla och så hem och fredagsmysa. Björn ska på julfest så han kommer hem någon gång mitt i natten. Men jag ska nog hyra film och mysa med killarna.

Får jobba fyra timmar gratis på söndag också, det känns ju skitkul. Det visade sig att lönekontoret hade gått ut med fel antal semesterdagar till mig, de 13 dagarna jag fick papper om att jag var tvungen att ta ut, de var egentligen bara nio. Så för att justera det skulle jag få ta av mina sparade dagar. Vilket jag vägrade, jag erbjöd mig direkt att jobba igen det. (även fast det känns fucking fel det också, det är inte JAG som klantat mig, men givetvis är det jag som får lida för att andra som får lön för att hålla koll inte klarar det). Jag har inte bett om att få semester, tycker mest det har varit ett evigt trassel kring det här nu i höst. Så min chef lyckades återkalla några semesterdagar, och lägga de uttagna dagarnas timmar som minus i min timbank. Och för att komma igen får jag jobba in det bla. i helgen. Skitkul. Flens Fucking kommun i ett nötskal. Men jag ids inte bråka mer.

Nu ska jag kolla lite julklappstips, natti på er kära vänner :-)



Turban och brillor, alltid lika snygg ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0